U wil niet oordelen, doch uit u verhaal kan opgemaakt worden dat u zich als vier jarige nog zou kunnen herinneren dat u werd afgeranseld door hem en dat in straal bezopen toestand n.b.
Ik wens uw posting dan ook te sorteren onder de noemer indianenverhalen, sorry.
Ik wil voor de rest liever niet oordelen over dit ongewone verhaal; maar het is niet omdat "Lucgescheiden" zich niets meer kan herinneren uit zijn kleuterjaren, dat dit voor iedereen zo is.
Ikzelf kan mij namelijk nog heel veel herinneren uit de periode van mijn 1ste en 2de kleuterklas, en daar ik pas na het begin van het schooljaar verjaar, zitten daar respectievelijk herinneringen bij van vóór mijn 3 en 4 jaar.
(vermoedelijk gaan mijn herinneringen nog verder terug, maar daar kan ik geen jaartal op plakken omdat ik nog niet naar school ging en dus geen referentiejaar heb)
Dat zijn vooral de herinneringen (goede en slechte) die grote indruk op mij gemaakt hebben, als klein meisje.
Zulke dingen (en zeker traumatische ervaringen zoals slaag krijgen van de mensen van wie je als kindje afhankelijk bent), blijven je een heel leven bij.
(in mijn geval herbeleef ik soms nog voorvallen die zich reeds meer dan 55 jaar geleden afspeelden, als was het gisteren)