Beste(n),
een viertal maanden terug heb ik de papieren voor de volle adoptie van m'n plusdochter (27 jaar) binnengebracht ter griffie van de Rechtbank van Eerste Aanleg in Gent, na advies omtrent hoe en welke papieren hierbij moeten worden aangeleverd..
Een goeie maand terug werden we uitgenodigd om een verklaring af te leggen op het Politiebureau, te Gent. "We" als in: mijn echtgenote (de mama), onze zoon (de broer, en ikzelf. Naast ons werden ook de vriend van m'n plusdochter (zij woon sinds pakweg 6 maanden samen) en vanzelfsprekend zijzelf uitgenodigd voor een gesprek. Ook de biologische vader werd uitgenodigd, lijkt mij evident, maar verder is daar geen contact mee. Kan iemand 1.- eens schetsen wat de volgende stappen kunnen zijn en 2.- wat zijn de termijnen die we mogen verwachten. Kunnen wij ergens informeren naar de stand van zaken?
Hoe ik het begreep, eerder, zouden alle verklaringen en backgroundcheck van de Politie naar de Procureur (?) gaan, die zijn advies formuleert naar een Rechter toe. Die zou (of niet?) ons dan allemaal kunnen uitnodigen op de Rechtbank om zijn uitspraak te aanhoren. Of voor bijkomende vragen mocht ons dossier te complex zijn (wat m.i. zeker niet het geval is). Dat dit ons zeer na aan het hart ligt hoeft verder geen betoog... Dank om wat bevestiging, of informatie omtrent het vervolg hierin.