Beste,
Mijn man had een tijd geleden de afspraak om samen met een collega naar het buitenland te gaan om daar les te geven over honden. Door omstandigheden is mijn man niet meegegaan en heeft hij zich terug getrokken uit dat avontuur. Nu is het wel zo dat zijn collega op zichzelf een bedrijf is begonnen en ook een Facebook pagina heeft gemaakt waar hij filmpjes op zet. Mijn man heeft gevraagd om de filmpjes waar hijzelf op staat te verwijderen daar het niet echt eerlijk is om reclame te maken met het werk van mijn man zonder hem daar verder in te herkennen. Deze weigert dat te doen. Mijn vraag is dus of we eigenlijk een poot zouden hebben om op te staan moest dit ooit voor het gerecht komen. Het laatste filmpje dat gepost is, is zonder toestemming gebeurd en mijn man is heel duidelijk in beeld (als enige zelfs.) Bij de eerste filmpjes hadden we niet echt een probleem. We moeten geen vergoeding krijgen en zijn niet uit op een deel van de winst of zo. Dit is eerder een principe kwestie. We willen ook onze broek niet scheuren aan heel dit verhaal.
bedankt
Katrien