Gebruik logo te goeder trouw
Geplaatst: 13 mei 2016 09:20
Hallo iedereen.
Wij zouden als startup een product willen ontwikkelen en dit via een aantal bekende merknamen aan hun klanten aanbieden, we zouden dus aan de bedrijven verkopen. Alvorens te investeren zouden we eerst nog willen testen of de eindklanten van die merken wel voldoende interesse hebben.
Hiervoor zouden we een enquête starten en antwoorden recruteren via een Facebook marketingcampagne.
1. Mag ik een enquête doen over de tevredenheid bij klanten van een organisatie waar ik (nog) geen band mee heb? Ik veronderstel van wel, dat doen consumentenorganisaties ook.
2. Mag ik in de Facebook campagne/enquête de merknaam van die organisatie gebruiken om het doelpubliek duidelijk te maken waar het over gaat? Zonder me natuurlijk uit te geven voor die organisatie. Bijvoorbeeld: "Krijg een nog snellere service bij firma xyz. Klik hier voor meer info".
3. Mag ik in die campagne ook het logo van die firma gebruiken om de aandacht te trekken, opnieuw zonder me uit te geven voor die firma? Bijvoorbeeld: "Krijg een nog snellere service bij (logo van firma xyz). Klik hier voor meer info".
Bij voorbaat dank voor alle suggesties, we willen al niet direct een schadeclaim krijgen.
Wij zouden als startup een product willen ontwikkelen en dit via een aantal bekende merknamen aan hun klanten aanbieden, we zouden dus aan de bedrijven verkopen. Alvorens te investeren zouden we eerst nog willen testen of de eindklanten van die merken wel voldoende interesse hebben.
Hiervoor zouden we een enquête starten en antwoorden recruteren via een Facebook marketingcampagne.
1. Mag ik een enquête doen over de tevredenheid bij klanten van een organisatie waar ik (nog) geen band mee heb? Ik veronderstel van wel, dat doen consumentenorganisaties ook.
2. Mag ik in de Facebook campagne/enquête de merknaam van die organisatie gebruiken om het doelpubliek duidelijk te maken waar het over gaat? Zonder me natuurlijk uit te geven voor die organisatie. Bijvoorbeeld: "Krijg een nog snellere service bij firma xyz. Klik hier voor meer info".
3. Mag ik in die campagne ook het logo van die firma gebruiken om de aandacht te trekken, opnieuw zonder me uit te geven voor die firma? Bijvoorbeeld: "Krijg een nog snellere service bij (logo van firma xyz). Klik hier voor meer info".
Bij voorbaat dank voor alle suggesties, we willen al niet direct een schadeclaim krijgen.