Bedankt allemaal voor uw insteek.
Ik heb dankzij de juiste terminologie "geregistreerde handelsnaam" via ddanck ( waarvoor dank ) het volgende kunnen terug vinden via:
http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... R1sFn8aySM" onclick="window.open(this.href);return false;
"De handelsnaam is de naam waaronder een handelsonderneming aan het handelsverkeer deelneemt. Een handelsnaam wordt gebruikt om een onderneming van andere ondernemingen te onderscheiden en heeft daarnaast ook een publicitaire functie. Het recht op een handelsnaam komt diegene toe die er als eerste een zichtbaar, publiek en voortdurend gebruik van maakt. Een formele registratieprocedure is dus niet vereist om rechten op een bepaalde handelsnaam te verwerven, maar om het eerste gebruik te bewijzen kan het wel nuttig zijn de handelsnaam te laten registreren bij de Kruispuntbank van Ondernemingen.
Een handelsnaam houdt het recht in om derden te verbieden om een identieke of een gelijkaardige naam te gebruiken op zodanige wijze dat verwarring wordt gesticht. Wel geldt deze bescherming slechts binnen het gebied waarin de handelsnaam een min of meer ruime bekendheid geniet. Naargelang de omstandigheden kan dit gaan om een dorp, stad, regio, land..."
Het staat geregistreerd bij de kruispuntbank, dus ik denk dat ik vandaag weer veel heb bijgeleerd, dankzij jullie.
Vriendelijke groeten
Paul