Hi,
een kennis van mij, wil gebruik maken van een draadloos video systeem, die werkt rond de 2,4 Ghz, Omdat de eigenaar niet toelaat op één of andere vorm een kabel te (laten) trekken naar de slaapkamer.
Het betreft een appartementsgebouw, en nu zou de kans bestaan, dat de buren ongewild meekijkt naar (betaal) zenders, dat mijn kameraad bekijkt.
Maar hoe zit het juridisch dan in elkaar, met auteursrechten, naburige rechten etc etc.
Kan mijn kameraad last krijgen, omdat zijn signalen buiten zijn huis te ontvangen zijn?
Want in kleine lettertjes staat, dat de ontvangst signalen enkel in de huiselijke privé sfeer mag worden ontvangen.
We zoeken het misschien ver, maar hier, maak je de dag van vandaag van alles mee, en alle onbenulligheden, zijn voldoende, om er een rechtszaak van te maken.
Kan mijn kameraad met een gerust hart zo'n video zender gebruiken, of kijkt hij toch beter uit naar een andere oplossing, in overleg met de eigenaar?
Zo'n video zender, wordt vrij verkocht, voor huiselijk gebruik, en vergunningsvrij, maar de overdracht, is niet versleuteld, zoals het geval is bij een beveiligd wifi signaal.