éénmalige reproductie logo. Naburige rechten?

theguy
Topic Starter

éénmalige reproductie logo. Naburige rechten?

#1 , 29 nov 2014 22:03

Hallo,

Toch ook hier even informeren.

Ik zou een kledingstuk; via een speciaalzaak; willen laten voorzien van een bandlogo en dit voor eigen gebruik.
Ik maak er geen winst op en het gaat maar over één uniek stuk maar valt dit dan onder de uitzonderingen bij de naburige (auteurs)rechten?

In de voorwaarden van de firma's die dit kunnen fixen voor mij staat dat men geen copyright protected afbeeldingen afdrukken maar ik meen dat dit voor eigen gebruik toch mag. Het is wel begrijpelijk dat ze zichzelf maximaal willen indekken.

Ook dit heb ik gevonden op wikipedia (sorry voor het amateurisme maar ik ga geen advocaat betalen om dit te weten te komen):
De volgende handelingen zijn, overeenkomstig de auteursrechten, wèl toegestaan:

Kopiëren voor eigen oefening, studie of gebruik;

De reden waarom ik dit wil is omdat ik dat soort kledingstuk niet kan kopen met dat logo erop.

Alvast bedankt voor de info!

grtz!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2014 00:02

U mag het zeker niet in het publiek gebruiken enkel in huiselijke kring....
U kan het nl zelf overtekenen of fotokopie van maken en via een speciaal vel ( te koop in de betere papierhandel) kopieren en dan met strijktechniek op een T-shirt aanbrengen.
Heet T-shirt transferpapier.

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”