Domeinnaam website

david35
Topic Starter

Domeinnaam website

#1 , 23 dec 2006 09:44

Ik heb een domeinnaam laten registreren. Deze was dus nog vrij. De website is een forum en portaal over Scooters. De naam die wij gekozen hebben verschilt slechts met ??n lettertje (bij ons is achteraan een S erbij) van deze die de hoofdverdeler van een bepaald merk van Scooters heeft gekozen (zonder die S dan). De naam zonder S is een bepaald type van Scooter die zijn verkopen. Deze naam is geen handelsmerk. Dat is zeker. De hoofdverdeler heeft deze naam gekozen als ??n van de extra domeinnamen voor zijn website. Ons forum heeft geen commerci?le doeleinden. We werken enkel met sponsors om de kosten van de website te drukken. Kunnen zij mij een rechtzaak een mijn laars lappen?

Het betreft een nieuw forum. Alle leden van het oude forum zullen binnenkort op het nieuwe forum toegelaten worden. Voor het oude forum hadden wij ook een naam gebruikt van een bepaald type Scooter die deze hoofdverdeler verkoopt. Dat was ook geen handelsmerk. Deze hoofdverdeler is zelfs lange tijd actief geweest op het forum en heeft hier nooit een opmerking over gemaakt. Na enkele discussies met bepaalde leden heeft deze hoofdverdeler zich terug getrokken van het forum. Ze hebben korte tijd later ook gevraagd de naam van het merk dat zij verkopen van het forum te halen. Dat heb ik ook gedaan. Alleen kan ik mijn leden niet tegenhouden om deze merknaam niet te vermelden in hun berichten. Hoe kunnen zij anders aangeven om welke Scooter het gaat. Het forum speelt in hun voordeel want elke Scootereigenaar kan er terecht met technische problemen en andere vragen.

Kunnen zij mij verplichten hun merknaam niet meer te (laten) vermelden op het forum? Stel dat ik hier op het forum praat over BMW dan zou de forumbeheerder problemen kunnen krijgen met BMW? Dat is toch absurd.

Alvast bedankt voor de reacties. :wink:

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding