Foto's en video beschermen tegen onrechtmatig gebruik.

skabalie
Topic Starter

Foto's en video beschermen tegen onrechtmatig gebruik.

#1 , 12 apr 2015 20:53

Besten,
ik ben gevraagd, voor een bepaalde doelgroep, een FB fan pagina te maken, waar ik niet echt voor sta, vanwege hun omstreden privacy beleid.
Uit hun omstreden beleid, staat, dat zijzelf foto's en video's mogen gebruiken voor commerciële doeleinden, of hun aangesloten adverteerders.
Toch zie ik, die hun foto onaantrekkelijk maken, door toch een copyright tekst met naam op te plaatsen.
Op andere plaatsen lees ik dan, dat FB, deze foto's dan onverwijld verwijderd, omdat dit zou indruisen tegen hun omstreden privacy beleid.
Omdat daar ook video's zouden bijgeplaatst worden, zou ik de video's oftewel op een video online server zetten, of een video server of zoiets. Eventueel de foto's halen van een online cloud.
Maar mag FB, dan de foto's via link aangeboden, ook gebruiken?
Mogen zij de links verwijderen, als op die foto's/video's een copyright teken staat?
Wie weet hier iets meer over aub?
Alvast bedankt.
En ja, ik weet dat bij velen FB staat als vergif en de grootste privacy schender van de wereld, maar het is helaas wel zo, dat dit dan wel een medium is om bekender te komen.
FB staat voor facebook voor de minder bekenden onder ons.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding