Gebruik van logo's

Striva
Topic Starter

Gebruik van logo's

#1 , 19 mar 2015 13:19

Ik heb een vraag over copyrights van logo's en het gebruik er rond.
Het zit zo ik ben een grafisch ontwerper op zoek naar werk en af en toe moet ik opdrachten maken om zo dan eventueel door te mogen naar de volgende ronde. In die ontwerpen zitten soms ook logo's en slogan's van dat bedrijf in verwerkt (meestal beschreven in de opdracht die ik dan meekrijg)
Ze hebben mij uiteindelijk geen contract gegeven en er is nooit betaald geweest voor het ontwerp (geen idee of dit relevante info is)

Mag ik die ontwerpen, waar die logo en/of slogan erin verwerkt zijn, gebruiken in mijn portfolio (web als print) met als beschrijving dat het gemaakt is in opdracht van een sollicitatie?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 19 mar 2015 20:18

Beste

Ontwerpt u de logo's van 0? Of gebruikt u de logo's van de opdrachtgever om te verwerken in een ontwerp?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Striva
Topic Starter

#3 , 20 mar 2015 15:47

Ik gebruik de logo's van de opdrachtgever om ze te verwerken in mijn ontwerp.
Ik moet bijvoorbeeld een (web)banner, nieuwsbrief, webpagina,... grafisch opmaken voor een sollicitatieopdracht.

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”