Aanpassen reclame multinational

Sylo
Topic Starter

Aanpassen reclame multinational

#1 , 11 aug 2014 18:10

Hallo,

Ik ben al even een copywriter als hobby begonnen en nu zou ik graag de overstap willen maken naar de professionele wereld.
Ik heb reeds een aantal concrete ideeën (e.g. slagzinnen) voor bepaalde bedrijven maar ik heb hier volgende vragen bij :

1)Mag ik de achtergrond gebruiken van een van de bedrijven waarvoor ik een slagzin heb gemaakt? Dus een aangepaste versie met mijn slagzin en dit dan voorstellen aan het bedrijf in kwestie zonder hun intellectuele rechten hierbij te schaden?

2)Als ik mijn concrete ideeën voorstel aan een reclamebureau en zij gaan er mee aan de haal, zijn e-mails dan bewijskrachtig genoeg om in het geval van een gerechtelijk dispuut gelijk te krijgen?

Alle tips zijn welkom trouwens!

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 aug 2014 08:33

2)Als ik mijn concrete ideeën voorstel aan een reclamebureau en zij gaan er mee aan de haal, zijn e-mails dan bewijskrachtig genoeg om in het geval van een gerechtelijk dispuut gelijk te krijgen?

Je kan uw slagzinnen vrij eenvoudig deponeren https://www.boip.int/wps/portal/site/id ... dFQEGTop6/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”