Hi,
wie tv wil zien,neemt meestal een abonnement bij één of andere aanbieder (tenzij je tevreden bent met het FTA DVB-T aanbod).
Maar daar zijn verschillende gebruiken van toepassing,waarover ik enkel vraagjes heb.
Als je via de kabel een digitaal abonnement neemt,mag je van hen,op max 4 tv toestellen het signaal ontvangen,dus het ontvangen van zenders.Het is zelfs zo,als de technische installatie voldoet aan hun voorwaarden,dat je de extra pakketten,ontvangt op elke ontvanger.
Deze werkwijze is ook zo,als je via de koperparen tv wilt zien,al ben je hier afhankelijk van de infrastructuur van het betreffende koper en glasvezelnetwerk.
Als ik tv ontvangst doe,via satelliet,zoals mijn ouders doen,dan mag dat volgens hen maar op één ontvangsteenheid,dus één ontvanger en tv.Als ik boven wil kijken,mag ik dit niet doen,en is dit duidelijk,als ik een stukje plak van hun voorwaarden:
22.2 Het is de Klant niet toegestaan om verveelvoudigingen en/of signalen - ongeacht de gebruikte techniek - van televi- sieprogramma’s die uit hoofde van een Abonnement worden ontvangen, op welke wijze deze ook gemaakt zijn, op enigerlei wijze te bewerken (ook in de privésfeer binnenshuis), exploite- ren
Daarom bieden zij extra smartcards aan,tegen verminderd tarief,doch met minder zenders.
Maar nu vroeg ik mij af,of iemand hier weet,hoe het zit met auteursrechten en andere rechten tot het ontvangen van tv beelden.Wordt er betaald per tv toestel,of wordt er betaald per adres?
Of is de manier van ontvangen bepaald hoe de rechten worden geïnd?
Want het lijkt me absurd,als men ontvangstrechten betaald per adres,en men neemt de keuze van satelliet,dat men voor dezelfde rechten nog eens moet bijbetalen per tv toestel op hetzelfde adres.
Weet hier iemand een zinnig antwoord op?