specialleke ivm borg staan

k-nijn
Topic Starter

specialleke ivm borg staan

#1 , 20 feb 2008 20:35

Ben ooit borg geweest voor 1 van m'n ouders. Veel problemen mee gehad maar alles is nu achter de rug. Het huis is verkocht, heb m'n deel van 't loonbeslag terug en hou absoluut geen contact meer.
Mijn advocaat zei me na afloop dat ik niet meer voor andere schulden kon opdraaien (zolang je niet meetekent natuurlijk maar dat zal zeker niet 't geval meer zijn)
Nu heb ik wel iets verontrustend gehoord. Die ouder zou bij dezelfde bank als toen en zonder dat ik meeteken eventueel een nieuwe lening kunnen aangaan. Ik zou zomaar terug borg staan. Bestaat dit? Kan dit echt zomaar? En wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat dit niet gebeurt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 feb 2008 18:51

Men kan zich bij de bank borg stellen:
- hetzij voor het bedrag van een bepaalde lening: dan is men alleen borg voor die lening;
- hetzij voor een bepaald bedrag dat een persoon aan de bank schuldig zou zijn, om het even voor welke lening. In dat geval kan u denken dat u zich voor een bepaalde lening borg hebt gesteld, maar zelfs als die lening is terugbetaald, kan de borgstelling gelden voor een andere lening van diezelfde persoon. Aan dit soort borgstelling kan u een einde maken door dit aan de bank te melden. Dan bent u nog borg voor de op dat ogenblik openstaande schuld, niet voor toekomstige leningen.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Andere”