ontvangkantoor der domeinen en penale boeten

Jofed
Topic Starter

ontvangkantoor der domeinen en penale boeten

#1 , 23 mei 2007 19:28

Geen idee waar deze vraag thuishoort, dus ik ga hem hier stellen.

Heb vandaag een brief ontvangen (geen aangetekend schrijven) van de "Federale Overheidsdienst Financi?n: Patrimoniumdocumentatie"

De brief luidt:

Invordering van geldboeten en gerechtskosten ingevolge veroordelingen in strafzaken. Vonnis: Correctionele rechtbank Leuven van 15/04/2005

Geachte, ik verzoek u binnen vijftien dagen de hierna vermelde sommen te storten of over te schrijven op het postrek.nr. XXXX van mijn kantoor:

Geldboete: 0,00 EUR
Speciaal Fonds: 0,00 EUR
Gerechtskosten: 48.545,83 EUR

Ik zou dus binnen de 15 dagen even een kleine 50.000 euro moeten ophoesten?

Ik heb geen flauw idee waarover deze brief gaat. Ik ben totaal niet op de hoogte van een rechtzaak tegen mij (?) in 2005, laat staan een veroordeling of zo!!!

Kan dit een vergissing zijn? Wat best te doen????

Alvast bedankt voor de reacties!!!!

Jochen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 23 mei 2007 22:19

Bel eens naar die lieve mensen van de Penale Boeten.
Zij moeten U kunnen vertellen waartoe U veroordeeld werd op die datum.
Misschien zat U enkele jaren in een klooster in Nepal en zijn die deurwaardersexploten aan U voorbijgegaan.
Ofwel hebben zij zich vergist en bent U ??n van de vele Louis Peeters die er rondlopen.

Laat ons iets weten! Wanneer zijn de bezoekuren?

Drone

#3 , 23 mei 2007 22:25

Wie zegt dat deze brief echt is?

In deze tijden weet men nooit ... :cry:

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 mei 2007 22:46

Op de griffie van de correctionele rechtbank kan je het vonnis gaan inzien.

Dan weet je onmiddellijk alles.

scorpioen

M T

#5 , 09 sep 2007 17:47

ik heb ook zoiets voor ... op 23 april 2003 verhuis ik naar engeland , doordat mijn kinderen me met samenwerking van de gemeente uit mijn woning ambtshalve hebben laten schrappen kan ik mijn toestand hier maar niet geregulariseerd krijgen ... nu kom ik te weten dat er voor 2003 en 2004 inkomstenbelastingen zijn geschat op zo n 16000 euro en dat terwijl ik niet gewerkt heb .... voor een bezwaarschrift is het te laat , maar toch vind ik dit onmenselijk ... mijn kinderen hebben me al via via in de erfenis kwestie rond hun vader 79000 euro armer gemaakt en dan dit nog ... teruggave blijkt niet mogelijk of toch heeft iemand raad ?????

M T

#6 , 09 sep 2007 17:48

ik heb ook zoiets voor ... op 23 april 2003 verhuis ik naar engeland , doordat mijn kinderen me met samenwerking van de gemeente uit mijn woning ambtshalve hebben laten schrappen kan ik mijn toestand hier maar niet geregulariseerd krijgen wat uiteindelijk in 2005 is gelukt dank zij tussenkomst om humanitaire redenen van het consulaat ... nu kom ik te weten dat er voor 2003 en 2004 inkomstenbelastingen zijn geschat op zo n 16000 euro en dat terwijl ik niet gewerkt heb .... voor een bezwaarschrift is het te laat , maar toch vind ik dit onmenselijk ... mijn kinderen hebben me al via via in de erfenis kwestie rond hun vader 79000 euro armer gemaakt en dan dit nog ... teruggave blijkt niet mogelijk of toch heeft iemand raad ?????

Jofed
Topic Starter

#7 , 26 sep 2007 16:25

Geen idee waar deze vraag thuishoort, dus ik ga hem hier stellen.

Heb vandaag een brief ontvangen (geen aangetekend schrijven) van de "Federale Overheidsdienst Financi?n: Patrimoniumdocumentatie"

De brief luidt:

Invordering van geldboeten en gerechtskosten ingevolge veroordelingen in strafzaken. Vonnis: Correctionele rechtbank Leuven van 15/04/2005

Geachte, ik verzoek u binnen vijftien dagen de hierna vermelde sommen te storten of over te schrijven op het postrek.nr. XXXX van mijn kantoor:

Geldboete: 0,00 EUR
Speciaal Fonds: 0,00 EUR
Gerechtskosten: 48.545,83 EUR

Ik zou dus binnen de 15 dagen even een kleine 50.000 euro moeten ophoesten?

Ik heb geen flauw idee waarover deze brief gaat. Ik ben totaal niet op de hoogte van een rechtzaak tegen mij (?) in 2005, laat staan een veroordeling of zo!!!

Kan dit een vergissing zijn? Wat best te doen????

Alvast bedankt voor de reacties!!!!

Jochen
FF updaten: Het bleek dus om een misverstand te gaan. Enkele jaren geleden burgelijke partij gesteld na neergeschoten te zijn tijdens een overval. Rechter dacht dat wij ons burgelijke partij hadden gesteld om het onderzoek opnieuw te openen (daar ze de daders nog niet hebben).
Wij dienden zogezegd voor de gerechtelijke kosten op te draaien. Toch kunnen rechtzetten, gelukkig!

Terug naar “Andere”