leegstandsheffing is een legale vorm van diefstal
ik heb een woning die ik door een fout van de dienst stedenbouw (lees stadsarchitect) in blankenberge niet mag bewonen, verhuren of verkopen en jaarlijks moet ik 6000 euro leegstand betalen omdat het niet bewoond is
begrijpe wie begrijpen kan
eerst geprotesteerdSniper, Welke stappen heb je reeds ondernomen?
Ik weet niet wat de wachttijd is van de fiscale rechtbank van Brugge, maar meer dan twee jaar zal dit toch niet zijn.rechtbank
stad blankenberge is een overheidsdienst, dus die kunnen geen ongelijk hebben, en nog minder fouten maken
beroep wordt behandeld ergens in 2250
En wat in mijn geval? De gemeente staat alhier aan mijn kant maar ze kunnen de belastingdienst niet de opdracht geven de belasting te schrappen. Volgens wat ik me heb laten wijsmaken (want ben absoluut geen advocaat noch aspirant) is de belasting op leegstand vastgelegd per decreet en kan enkel de rechtbank daarover beslissen. Ben bang dat een procedure die me toch snel 2500€ zal kosten, enkel uitstel van executie zal blijken.Ik ken dossiers die op dergelijke wijze opgelost zijn geraakt. Schepenen en burgemeesters zijn nu eenmaal vlugger om fouten uit de publiciteit te krijgen wanneer de verlenging van hun mandaat eraan komt.
Eerlijk? Daar ga ik me niet over uitlaten. Maar wegens mogelijk gezichtsverlies een fout weigeren recht te zetten lijkt me ook niet correct....
de advokaat van de tegenpartij zei iets als "ik snap niet hoe jullie dit konden verliezen"Het getuigt van weinig respect t.a.v. de rechters om te stellen dat deze de overheid zouden bevoordeligen. Het volstaat de vonnissen en arresten te lezen om te zien dat dit niet het geval is.