#9 , 12 jul 2010 08:12
Een bijkomende vraag, over dit onderwerp, die we ons stellen... ze hebben een contract onderling opgesteld. Is dat eigenlijk waardevol ? Zouden ze naar een notaris bijv. gaan om zeker te zijn dat ze haar geld terug krijgt ? Of kan ze dat onderling contract gebruiken ? Staat in :
Opgemaakt te ------------ datum
Ik, ondergetekende, naam(geb.) , wonende te --------, verklaar bij deze dat ik van, naam(geb.), wonende -------, geld heb geleend en ontvangen. Deze som bedraagt ------- euro.
Ik verklaar, dat ik deze som zal terugbetalen, binnen een termijn van 2 jaar vanaf de eerste storting doormiddel van stortingen op haar bankrekening, zijnde -------, van minstens -------- euro per maand, gedurende 24 maanden.
Bij deze betalingen zet ik bij mededeling duidelijk volgende tekst : “Deel van terugbetaling”. Wanneer ik deze mededeling niet vermeld, verklaar ik dat deze stortingen niet horen bij de terugbetaling van deze som.
Ik verklaar ook, dat ik ervan op de hoogte ben, dat -------- gerechtelijke stappen kan ondernemen om deze som terug te eisen en zal dan ook de gerechtskosten, advocaatkosten en kosten van aangetekende brieven van mezelf en -------- op mij nemen.
En dan handtekeningen van beide partijen en een getuige. Zo ziet het er momenteel uit. Kan zij dit zo gebruiken op een rechtbank als hij niet meer betaalt ?