Een helpende handgift

sylvia52
Topic Starter

Een helpende handgift

#1 , 19 mei 2010 11:53

Soms heb ik het zo moeilijk met het feit dat, als je een vriend/vriendin een grote som geld wilt geven (gewoon belangloos, uit vriendschap) dat deze dan daar op moeten betalen aan de fiscus.
Maar als ik bv voor die persoon een zware rekening betaal, dus duidelijk afkomstig van mij door bv 20.000€ over te schrijven onmiddellijk naar de firma waar mijn vriend/vriendin iets gekocht heeft, gaat men hier dan ook over vallen en/of vragen stellen ???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lori

#2 , 19 mei 2010 12:27

Waarom geef je het niet cash ,dan bestaan er nooit gegevens van :wink:

Groetjes,

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 19 mei 2010 12:42

Soms heb ik het zo moeilijk met het feit dat, als je een vriend/vriendin een grote som geld wilt geven (gewoon belangloos, uit vriendschap) dat deze dan daar op moeten betalen aan de fiscus.
Maar als ik bv voor die persoon een zware rekening betaal, dus duidelijk afkomstig van mij door bv 20.000€ over te schrijven onmiddellijk naar de firma waar mijn vriend/vriendin iets gekocht heeft, gaat men hier dan ook over vallen en/of vragen stellen ???
Er is geen enkele verplichting om daar iets op te betalen.
Het volstaat dat u nog drie jaar blijft leven.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

sylvia52
Topic Starter

#4 , 19 mei 2010 13:30

Ach, dan had ik het totaal verkeerd voor waarschijnlijk ? Het is dus maar alleen als een derde echt "erft" van mij dat ze zo veel moeten betalen. Bedankt.

sylvia52
Topic Starter

#5 , 19 mei 2010 13:34

Ach, dan had ik het totaal verkeerd voor waarschijnlijk ? Het is dus maar alleen als een derde echt "erft" van mij dat ze zo veel moeten betalen. Bedankt.

Terug naar “Andere”