Collectieve schuldbemiddeling aanvragen

Maxdahlia
Topic Starter

Collectieve schuldbemiddeling aanvragen

#1 , 27 aug 2009 12:00

Weet iemand hoe het zit als je gehuwd bent met een huwelijkscontract scheiding van goederen en ik zou voor mijzelf een collectieve schuldbemiddeling aangaan ?.

Gaan ze dan ook mijn vrouw haar inkomen erin betrekken want wij zijn uiteindelijk toch gehuwd met scheiding van goederen reeds jaren dit omdat ik nog enorme schulden heb van voor ons huwelijk.

Ik zit ook op de ziekenkas sinds een maand wegens zware depressies chemische depressie en een gewone depressie met Psychiatrische hulp en zal er nog niet vlug vanaf zijn.

Heb het Restless legs syndroom (ongeneeselijk) in zijn zwaarste vorm en één heel zware hernia in mijn bovenste nekwervels (ongeneeselijk of operatie met risico's)daarom kan ik ook niet meer werken.

Ik ontvang maandelijks 400 euro als inkomen en ik moet nog 36000 euro aan schulden bij de belastingen betalen en die houden niet af wat ik ook voorstel of doe dus zie ik nog maar één uitweg of ik ga uit dit leven of in een schuldbemiddeling wie heeft raad aub dringend want ik kan dit leven niet meer aan zo. :?:
Belgie zo groot als een erwt maar zuigt de erwt uit tot er enkel nog een velletje overblijft.
O ZIELIG BELGIE

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 29 aug 2009 13:41

“Art.1675/4. § 1. De vordering tot collectieve schuldenregeling wordt ingeleid bij verzoekschrift...§ 2. Het verzoekschrift bevat de volgende vermeldingen :...7° een gedetailleerde staat en raming van de baten en de lasten van het vermogen van de verzoeker, van het gemeenschappelijk vermogen indien hij gehuwd is onder een stelsel van gemeenschap van goederen en van het vermogen van de echtgenoot of de met de verzoeker samenwonende(n)...”(Gerechtelijk Wetboek).

’24.De vermogenstoestand van de partner zal een onmiskenbare invloed hebben op het feit of iemand heeft af te rekenen met een problematische schuldenlast...Anders dan de echtgenoot blijft de samenwonende(n)(al dan niet partner) verbintenisrechtelijk buiten schot. Er is bijgevolg geen verhaal mogelijk door de schuldeisers op het vermogen van de samenwonende(n)...”(DIRIX,E.,TAELMAN,P.,Collectieve schuldenregeling in de praktijk,Antwerpen Intersentia 1998).

“Art.213.Echtgenoten zijn jegens elkaar tot samenwoning verplicht; zij zijn elkaar getrouwheid, HULP en bijstand verschuldigd.”(Burgerlijk Wetboek),ook al zijn ze gehuwd met scheiding van goederen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”