Pagina 1 van 1

Aanrekenen ipv factureren: interessanter?

Geplaatst: 29 okt 2019 16:22
door rand0m
Beste allemaal

Ik ben net een eenmanszaak opgestart (herstellen van smartphones) en zit met wat vragen omtrent factureren/aanrekenen.

Aan andere bedrijven moet ik zoiezo factureren, dus tot daar geen probleem.
Maar de vraag is nu, maak ik voor mijn particuliere klanten ook een factuur? Of stuur ik een aanrekening? Wat is er interessanter? Kan ik voor de gemakkelijkheid niet alleen maar facturen maken?

En wat moet er verplicht op een aanrekening staan? Kan ik mijn factuur-layout gebruiken en het gewoon een aanrekening noemen?
Moet ik deze ook bewaren?

Internet geeft hier geen duidelijke antwoorden op.

Alvast bedankt

Re: Aanrekenen ipv factureren: interessanter?

Geplaatst: 31 okt 2019 13:40
door rand0m
Iemand?

Re: Aanrekenen ipv factureren: interessanter?

Geplaatst: 31 okt 2019 13:44
door Franciscus
Bedrijfsbeheer gevolgd????

Re: Aanrekenen ipv factureren: interessanter?

Geplaatst: 04 nov 2019 22:23
door rand0m
Bedrijfsbeheer gevolgd????
Neen.
Anders zou ik het waarschijnlijk wel weten en de vraag dus niet stellen.

Re: Aanrekenen ipv factureren: interessanter?

Geplaatst: 04 nov 2019 23:07
door LeenW
Factureren kan, maar maakt het administratieve gedeelte een pak zwaarder dan gewoon met dagontvangsten werken. Zeker als een boekhouder uw aangiften doet, begint dat door te tellen.

Alle boekhoudkundige documenten moeten bewaard worden.

Re: Aanrekenen ipv factureren: interessanter?

Geplaatst: 05 nov 2019 09:57
door GB2702
Bedrijfsbeheer gevolgd????
Het is inderdaad interessant om bedrijfsbeheer te volgen en als toekomstig Boekhoudkundig medewerker vind ik het jammer dat het niet meer verplicht is. Maar zoals Leenw schrijft is het werken met facturen arbeidsintesiever en voor particulieren niet echt nodig. Een dagontvangsten boek is dan gemakkelijker.

Re: Aanrekenen ipv factureren: interessanter?

Geplaatst: 05 nov 2019 10:43
door father b