Beste forumleden,
Ik investeer in vastgoed, aandelen, bedrijven... tegen een beter rendement dan een spaarboekje
Het is de bedoeling mensen te informeren en hiervoor een kleine vergoeding te ontvangen. Het probleem is dat bijna iedereen wenst dat ik dit zelf beheer...
Ik heb mijn bedrijfsbeheer en zou dit graag doen als zelfstandige in bijberoep maar wat is de beste constructie hiervoor?
Het is de bedoeling om beleggingen voor een vooraf bepaalde periode tussen de 6- 60 maanden te hanteren. Dit zal uiteraard niet fiscaal aftrekbaar zijn en een hoger risicoprofiel hanteren. Ik vrees echter dat ik in een soort van grijze zone terechtkom maar wens dit uiteraard volledig wettelijk en transparant te houden voor iedereen.
Onlangs hoorde ik van een vastgoedhandelaar dat hij leningen krijgt van investeerders die contractueel zijn vastgelegd voor een bepaald project en looptijd.
Is dit een mogelijke piste of zijn er andere mogelijkheden. Tegenwoordig zie je ook dat bedrijven gebruik beginnen maken van blockchain technologie om middelen aan te wenden, is dit ook een mogelijheid in België?
Kortom zal ik een site oprichten, infosessies geven en contracten opstellen.
Zijn er best nog andere maatregelen die ik moet toepassen? Hebben jullie hier iets nuttig aan toe te voegen?