Leegstandsheffing: te laat gereageerd 12000€ te betalen

ééndagsvlieg
Topic Starter

Re: Leegstandsheffing: te laat gereageerd 12000€ te betalen

#16 , 09 dec 2010 11:11

Het probleem is dat u, ongeacht de omstandigheden, wel niet tijdig hebt gereageerd en uw dossier in orde gebracht, u had eventueel uitstel van uw dossier kunnen bekomen als u uw problemen tijdig met bewijs had gemeld. Dat maakt het bijzonder moeilijk om nu verschoonbaarheid in te roepen. Het lijkt me het meest efficiënte om in een dergelijk geval te trachten verdere schade, beslag en dergelijke te vermijden door een afbetalingsregeling te bekomen en deze rigoureus te respecteren.

Ik weet dat dat niet is wat u wenst te horen maar verdere schade beperken in plaats ze te trachten ongedaan te maken lijkt me hier de boodschap.
Ga sowieso een plan voorstellen om de intresten te bevriezen. Probleem is dat men geen afbetaling van 50 of 100€ per maand zal toestaan wat overéénkomt met wat ik over heb iedere maand.

Mijn raadsman heeft voorgesteld de communicatie van Wonen vlaanderen onder de loup te nemen en eventueel op basis van fouten één en ander in twijfel te trekken. Andere optie zou zijn om via ziekenhuisattesten aan te tonen dat mijn ouders beiden hulpbehoevend waren en ik hierdoor niet heb kunnen reageren. Zou dit pakken? Heb wel een serieuze lijst.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 09 dec 2010 12:21

Je kan proberen, maar het Vlaams gewest is nogal moeilijk als het erop aankomt om toe te geven.

Ik had een dergelijk leegstandsdossier voor de wetswijziging:

Een huurder had een pand gekocht en had zich negen maanden voordat hij mijn huurpand verliet uitgeschreven om zich in zijn eigen woning in te schrijven. Er waren nogal wat renovatiewerken uit te voeren in het pand en ik dacht dus een jaar te hebben om deze in alle rust te kunnen uitvoeren. Dat was naast de dienst leegstand gegrepen die na drie maanden aan de deur stond met een eerste heffing van €1000.

Meer dan:

- een half jaar later,
- 900+ pagina's letters en cijfertjes,
- bijna 2 dozijn AS,
- diverse bevestigingen van de huurder, diens buren links, rechts, links- en rechtsboven dat het pand tot op zijn minst een maand voor de opzeg bewoond werd,
- facturen, bestekken en offertes van de nieuwe woning van de ex-huurder die duidelijk aantonen dat het pand waarop hij zich had ingeschreven in feite onbewoonbaar was door de werken in uitvoering tot een maand voor zijn vertrek,
- facturen en afzonderlijke afschriften van water, gas en electriciteit die het gebruik van een doorsnee gezin tot een goede maand voor het einde van de opzeg aantonen,

wenste de controleur in kwestie niet te luisteren. Innen was blijkbaar zijn enige interesse...

Ik heb toen het geluk gehad dat de gehele problematiek toen door een programma van Van Rompuy, met bewijzen van de talloze mistoestanden, op nationale TV onder de ogen van de verantwoordelijke minister werd gebracht die toen niet anders kon dan beslissen alle dergelijke, dossiers hangende een meer coherente wetgeving dienaangaande, te laten seponeren.

Reclame

Terug naar “Andere”