Verkeersbelasting

SimonA
Topic Starter

Verkeersbelasting

#1 , 05 mei 2010 11:26

Beste bezoekers,

Ik heb ooit eens gehoord dat DIV informatie doorgeeft aan de Federale overheidsdienst van financien. En dit is schending van privacy.

En als je je verkeersbelasting niet betaald, ben je in je recht.
Ik weet niet juist wat er aan de hand is want ik was toen in het buitenland.

Maar het bedrag dat je niet betaalde, wordt het dat automatisch in vermindering gebracht (aanslagbiljet) of laten ze het "vallen"?

Zou iemand me eens kunnen uitleggen hoe het juist zit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
peter kvm

#2 , 05 mei 2010 12:28

Als je met de auto rijdt, is er een jaarlijkse verkeersbelasting verschuldigd. Als de rest zijn cowboyverhalen die je veel extra kosten zullen opleveren als je er geloof aan hecht...

Betaal je je verkeersbelasting niet tijdig zullen de vervolgingen opgestart worden. Dit kan zowel rechtstreeks (deurwaarder) als onrechtstreeks (loonbeslag, beslag op vakantiegeld, bankrekening enz).

Als er intussen een teruggave personenbelasting op je naam wordt ingekohierd, zal dat tegoed inderdaad aangewend worden ter vereffening van je nog openstaande verkeersbelasting.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 mei 2010 19:21

DIV geeft ook info door aan politie...

Reclame

Terug naar “Andere”