BELASTINGSAMBTENAAR

collinimport
Topic Starter

BELASTINGSAMBTENAAR

#1 , 29 apr 2010 07:24

BESTE Forum gebruikers

tijdens een herziening van de belastingen ( heb een eenmanszaak ) heeft de belastinginspecteur een factuur gevonden dat ik per toeval betaald heb met mijn prive rekening

nu beweerd deze dat ik al mijn uitreksels moet geven van de desbetreffende jaren herziening van mijn PRIVE rekening

kan dit zo maar is dit binnen het wettelijk kader

mvg

dank bij voorbaat voor de reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 29 apr 2010 08:16

Ja, dat is correct. Door iets voor het bedrijf te betalen via de privérekening heeft de privérekening een 'bedrijfsmatig' karakter gekregen en kan die dus ook ingekeken worden.

Als je een bedrijf begint, dan is het de bedoeling en van belang privé en zaken strikt gescheiden te houden.

digits

#3 , 30 apr 2010 19:21

BESTE Forum gebruikers

tijdens een herziening van de belastingen ( heb een eenmanszaak ) heeft de belastinginspecteur een factuur gevonden dat ik per toeval betaald heb met mijn prive rekening

nu beweerd deze dat ik al mijn uitreksels moet geven van de desbetreffende jaren herziening van mijn PRIVE rekening

kan dit zo maar is dit binnen het wettelijk kader

mvg

dank bij voorbaat voor de reacties
Bij een éénmanszaak is er in principe geen scheiding tussen privé en zakelijke rekening. Je doet in feite alles via je "privérekening", alles staat volledig op jouw naam.

Reclame

Terug naar “Andere”