Eerder bij toeval kwam ik op de hoogte van het bestaan van een volmacht door mijn zus, op de bankrekening van mijn 80 jarige moeder.
Verder werden mij hierover door zus geen mededelingen gedaan. Ik weet dus ook niet hoelang deze toestand reeds bestaat. Moeder repte er zelf nog met géén woord over.
Wegens de gevoeligheid van het gegeven heb ik er ook maar geen verdere vragen over gesteld. Allerminst wil ik mijn moeder in deze kwetsen. Maar ik vrees onrecht.
Moet ik deze toestand met lede ogen aanzien, en mijn zus in haar stiekeme solo aktie vertrouwen? Welke stappen kan ik ondernemen om deze, naar mijn inzien, scheve situatie recht te zetten, waardoor ik eveneens toezicht krijg op de financiele verrichtingen op moeders rekening. Dit naar het moto "Vertrouwen is goed, controle is beter".
Kàn het overigens zomaar dat één van ons beiden ( we zijn met twee kinderen) volmacht verkrijgt zonder het medeweten van de ander?
Moeder is weliswaar niet optimaal te been maar kan zich zelfstandig verplaatsen en is - gezien haar leeftijd - nog zeer goed van geest. Ik ga er dan ook vanuit dat de volmacht haar door mijn dominante en betuttelende zus is opgedrongen.
Nog een gegeven is dat zus bij moeder in de buurt woont en zowat alles bij haar controleert, terwijl ik 100km verder woon...De verstandhouding tussen ons allen mag men "goed" noemen, maar die drijgt nu te verzuren.
Graag een gefundeerde reactie.
Mvg.