Wie kan mij het " JUISTE ! ! " [/b][/b] antwoord geven ?
1) Als je voor meer dan 183 d ( 6 maanden ) in het buitenland verblijft (of wilt verblijven), en daar een zaak/activiteit wenst te doen, dien je je in te schrijven (registreren) in het buitenland als " Resident ", want met een visum ben je als toerist beperkt tot een verblijf van max 3 maanden.
Je ontvangt dan een soort Pass als Permit of Occupite Resident, geldig & hernieuwbaar voor X maanden of jaren.
2) Betekend dit dat je je ( verplicht ? ) in België moet uitschrijven ? ...of kan je je domicilie ( huis-adres op je eigendom ) blijven behouden ?
Moet je bij een " instantie ? " ( gemeente bestuur of andere ) kenbaar maken dat je als resident in het buitenland bent ingeschreven ?
Wordt er vanuit het buitenland bericht dat je daar bent geresidenteerd ?
3) Welke zijn de gevolgen ? bvb voor de mutualiteit /ziekteverzekering ?
Vervallen jouw rechten op tussenkomst ? Kan je jouw bijdragen gewoon verder betalen, zodat je verzekert/gewaarborgd blijft ?
Want.. de mutualiteit omschrijft dat je tussenkomst krijgt als je in België gedomicilieerd bent !
Bij navraag : weten zij mij te vertellen dat er verschil is ts resident & gedomicilieerde > maar zij kunnen niet aangeven welk !
4) Fiscale gevolgen ?
In het buitenland betaal je op je plaatselijke firma, ( en op de inkomsten van deze ) gewoon de belastingen de plaatselijke taksen.
Wat met het loon/devident dat je aan jouw persoonlijk uitkeert ?? Geef je dit ter plaatse aan ?? of geef je dit aan in je belasting aangifte in België ? (als inkomsten uit het buitenland ? )