Plaatselijk agent levensverzekering steelt geld?

PD-KOK
Topic Starter

Plaatselijk agent levensverzekering steelt geld?

#1 , 18 jan 2013 16:38

Toen wij een goeie 41 jaar geleden huwden, heeft een familielid ons een levensverzekering aangesmeerd.
Het is/was een levensverzekering die werd/wordt uitbetaald, op 60 jaar bij een vrouw, op 65 jaar bij een man. Dit is dan ook het enige voordeel van die levensverzekering, men moet niet dood zijn voor die wordt uitbetaald.
Tot daar niet echt een probleem, maar wat was/is dan wel het probleem?
Toen mijn echtgenote 60 jaar werd, kwam de plaatselijke agent van de maatschappij met grote zwier het bedrag van de levensverzekering uitbetalen.
Die agent kwam zonder enige afrekening, zonder enig papier van de maatschappij, enz. ... bij ons langs en zei dat hij van de maatschappij die 'bepaalde som' mocht uitbetalen, wat hij dan ook direct heeft gedaan.
Daar wij ieder jaar een overzicht kregen/krijgen van het spaarplan van onze levensverzekering, zagen wij bij controle dat wij niet het bedrag gekregen hebben die op het spaarplan stond en waar wij recht op hadden. Er werd een tamelijk grote som afgehouden.
Na onderzoek blijkt nu dat de agent een grote som afhoudt om het werk dat het uitbetalen van die levensverzekering met zich meebracht/meebrengt, de verplaatsingskosten, enz. ... te dekken.
Daar ik binnenkort 65 word en mijn levensverzekering ook zal uitbetaald worden, had ik graag de volgende vragen gesteld:
- is dat normaal dat wij van de hoofdzetel van de maatschappij geen afrekening krijgen toegestuurd?
- is dat normaal dat de agent zomaar een grote som van het bedrag afhoudt om zijn gemaakte kosten te dekken?
- is het niet de maatschappij die lonen en vergoedingen voor prestaties moet uitbetalen en niet de klant?
Ik hoop een antwoord te ontvangen op deze belangrijke vragen.

[naam verwijderd, geen toegevoegde waarde, zie regels forum: Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jan 2013 19:56

Stuur eens een brief naar de maatschappij zelf.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

PD-KOK
Topic Starter

#3 , 19 jan 2013 20:39

Ik wacht nog op reacties om dan de maatschappij aan te schrijven.

Reclame

floris

#4 , 19 jan 2013 23:27

Ik kan je juridisch niet helpen, maar kan je de uitkomst hier dan melden. Ik vermoed dat er veel mensen dit wel willen weten. Het bedrijf waar je uw levensverzekering bij hebt afgesloten is zeer berucht.(Zoek ze maar eens op met google)

PD-KOK
Topic Starter

#5 , 21 jan 2013 12:13

Bedankt voor de wijze raad, heb ik al vroeger gedaan dat googleën.
Maar specifiek vind ik niets op internet, daarom deze vraag op juridisch forum
Maar wie is Floris?

basejumper

#6 , 03 feb 2013 00:17

U moet bij de uitbetaling altijd een officiële afrekening ontvangen én een kwijting tekenen voor de maatschappij. Vraag dit na bij de maatschappij zelf.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Highfield
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website

#7 , 04 mei 2013 22:17

Neem zeker ook eens even de site door van de ombudsman voor de verzekeringen:

http://www.ombudsman.as/nl/home/index.asp?lg=nl

Terug naar “Andere”