Toen wij een goeie 41 jaar geleden huwden, heeft een familielid ons een levensverzekering aangesmeerd.
Het is/was een levensverzekering die werd/wordt uitbetaald, op 60 jaar bij een vrouw, op 65 jaar bij een man. Dit is dan ook het enige voordeel van die levensverzekering, men moet niet dood zijn voor die wordt uitbetaald.
Tot daar niet echt een probleem, maar wat was/is dan wel het probleem?
Toen mijn echtgenote 60 jaar werd, kwam de plaatselijke agent van de maatschappij met grote zwier het bedrag van de levensverzekering uitbetalen.
Die agent kwam zonder enige afrekening, zonder enig papier van de maatschappij, enz. ... bij ons langs en zei dat hij van de maatschappij die 'bepaalde som' mocht uitbetalen, wat hij dan ook direct heeft gedaan.
Daar wij ieder jaar een overzicht kregen/krijgen van het spaarplan van onze levensverzekering, zagen wij bij controle dat wij niet het bedrag gekregen hebben die op het spaarplan stond en waar wij recht op hadden. Er werd een tamelijk grote som afgehouden.
Na onderzoek blijkt nu dat de agent een grote som afhoudt om het werk dat het uitbetalen van die levensverzekering met zich meebracht/meebrengt, de verplaatsingskosten, enz. ... te dekken.
Daar ik binnenkort 65 word en mijn levensverzekering ook zal uitbetaald worden, had ik graag de volgende vragen gesteld:
- is dat normaal dat wij van de hoofdzetel van de maatschappij geen afrekening krijgen toegestuurd?
- is dat normaal dat de agent zomaar een grote som van het bedrag afhoudt om zijn gemaakte kosten te dekken?
- is het niet de maatschappij die lonen en vergoedingen voor prestaties moet uitbetalen en niet de klant?
Ik hoop een antwoord te ontvangen op deze belangrijke vragen.
[naam verwijderd, geen toegevoegde waarde, zie regels forum: Vandebos]