Hallo,
Ik heb een website, waarvan ik de url een jaar geleden geregistreerd heb bij een bedrijf, dat momenteel overgenomen is door www.cheapass.be (een onderneming van RealRoot (www.realroot.be)).
Mijn jaar was afgelopen, ik kreeg een mail met de vraag om het domein te verlengen voor nog een jaar, en ook met de vraag om 8 euro over te schrijven op hun rekening en het overschrijvingsbewijs door te mailen naar [email protected]. Dit moest gebeurd zijn voor 3 januari 2007, en ik heb het op 2 januari in orde gebracht. De volgende dag (3 januari) kreeg ik een mail, dat als ik mijn domein wilde verlengen, ik 12 euro moest betalen op hun rekening. Maar g??n enkel antwoor op mijn mail met de betaling. Ik heb een antwoord terug gestuurd om te protesteren... doch geen antwoord!
Ik heb dan nog enkele dagen gewacht, en de maandag erop, 8 januari heb ik een mail gestuurd, dat ik heel kwaad was omat zij geen service leverden, en ik eiste mijn geld terug. Ik zei dat ik nu overgestapt ben naar een andere hostingbedrijf, en dat ze ervoor moesten zorgen dat mijn URL vrijkwam zodat het overgenomen kon worden door dat andere bedrijf. Weer geen reactie!!!! Nog enkele dagen later heb ik een word-document opgesteld, en deze door mijn vriend per fax laten doorsturen. Ik heb een mail gestuurd naar realroot z?lf, en ik heb ook een mail gestuurd via hun website omdat ze blijkbaar weigerden te antwoorden.
Een dag later kreeg ik een kort, onvriendelijk arrogant antwoord terug : wij kunnen uw geld niet overschrijven, want een domein vrijgeven kost voor ons al 12 euro. Verder niks. Ja hallo als die gaan verwachten dat ik nog 4 euro overschrijf voor mannen die niks doen hebben ze het mis!
Ik heb dan een zeer kwade mail teruggestuurd, waarin ik zei dat ik verwachtte dat tegen woensdag (17 januari) het domein vrijgegeven was, en mijn geld terug overgeschreven op mijn rekening.
Tot nu toe heb ik hier nog steeds geen antwoord op.
Ik ben van plan om donderdag alle mails die ik heb, door te sturen naar DNS.be (www.dns.be). Ik heb vorige week daar ook reeds klacht ingediend tegen Cheapass, en die zeiden dat ik niet de eerste was die hiermee problemen had. Ze hebben mijn klacht nl doorgestuurd naar hun advocaat. Dus gaan de mails die ik van Cheapass en Realroot heb, ook naar hun advocaat als bewijsmateriaal.
Mijn vriend raadt me aan om het geld dat Cheapass mij weigert terug te betalen terug te vorderen via een deurwaarder. Volgens hem zijn de kosten van de deurwaarder aan de schuldige, in dit geval Cheapass. Op deze manier kan ik mijn geld teurgkrijgen plus krijgen zij deurwaarderskosten in hun nek gedraaid.
Ik vraag me af of het een goed idee is om er een deurwaarder op af te sturen? Zou het iets uithalen, en is het werkelijk zo, dat de kosten van de deurwaarder sowieso aan Cheapass zijn? Ik vrees er ook een beetje voor dat Cheapass de deurwaarder met een kluitje in het riet zal sturen, en zogezegd de schuld bij mij leggen.
Misschien lijkt het voor sommigen dat ik veel drukte maak om weinig geld. Om dat geld maal ik niet zo, maar het feit dat een bedrijf diensten aanbiedt tegen betaling en dan zijn deel van de overeenkomst niet nakomt maakt me kwaad. Plus het feit dat dit bedrijf het kan lappen met heel veel mensen. Ze lokken klanten door zg goedkope tarieven aan te bieden, maar als puntje bij paaltje komt, krijgen de klanten niet wat ze vragen en moeten ze bijbetalen voor alles wat ze nodig hebben. Of ze laten klanten betalen maar geven niets terug. Zo werden er redelijk wat mensen opgelicht door Cheapass voor bedragen van rond de 10 euro. Erg slim van hun, want voor een bedragje van rond de 10 euro vinden veel mensen het niet de moeite om hiervoor de juridische weg op te gaan, en ze laten het meestal zo. De mensen hebben niet alleen niets, maar ze zijn ook hun geld kwijt en soms ook de URL die ze zo graag wilden. En dat bedrijf maar geld binnenrijven jaja! Zodat de baas ervan zijn hobby van spiksplinternieuwe BMW's in de prak rijden kan bekostigen zeker!!! Daar wil ik juist iets tegen doen. Dit probeer ik door te blijven klagen bij DNS.be, door hen steeds lastig te vallen tot ze m'n geld terugstorten en door negatieve reclame te maken. Want het verbaast mij (en nog andere mensen) dat zo'n malafide bedrijf als dit klanten kan blijven lokken.
Groetjes
Anoniempje