kleine ondernemer importeerd uit china

timken
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

kleine ondernemer importeerd uit china

#1 , 26 feb 2016 09:25

Hallo,

Al een tijdje rond gekeken op internet, maar ik vind zulke tegenstrijdige verhalen dat ik het niet meer weet.
Graag zou ik af en toe kleine pakketjes met een waarde onder de €22 uit China laten overkomen met China Airmail, dit kost me dan niets aan verzendkosten.

Nu is mijn vraag, als ik mijn kleine pakketjes ontvang, zit er blijkbaar geen factuur bij, ik zou dan de bestelbon (internet) afprinten als bewijs van betaling voor mijn administratie.
Moet ik mijn kleine pakketjes apart ergens aangeven? ondanks dat ze minder kosten dan €22,
maar deze zijn wel bestemd om door te verkopen en niet voor eigen gebruik.
Kan je onbeperkt zulke pakketjes laten afkomen? Ik ben al in een belastingskantoor geweest en daar konden ze mij ook niet verder helpen en ik wel echt wel zeker zijn van mijn stuk voor ik bestellingen begin te doen.
Ik wil echt geen problemen krijgen met belastingen en douane.

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21

#2 , 26 feb 2016 10:02

Kan u de verkopers niet gewoon vragen een factuur bij te sluiten? Als ze dit niet kunnen, gaat het om particuliere verkopers en niet om professionele verkopers. Geen idee hoe je dit boekhoudtechnisch moet behandelen.

Voor particulieren zijn pakjes met een waarde van minder dan €22 inderdaad vrijgesteld van import taxen en BTW, maar of dit voor pakjes die bestemd zijn voor de handel ook zo is, zou ik toch ook eens deftig nakijken, moest ik van u zijn...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Aquarius

#3 , 16 apr 2016 09:04

U schrijft ' kleine ondernemer' heeft u dan een ondernemersnummer/btw nummer?
Maakt u op 22 euro mogelijk 100 euro winst?
Ja dan zou ik toch nog eens gaan praten bij de belastingdienst.
U schreef dat u dat al gedaan had...en ze konden u niet helpen...lijkt mij straf....hoe oud was die man van de belasting dienst?
Ga toch maar eens terug en zoek een jonge medewerker die mogelijk meer studie heeft gedaan..die zal u zeker adequaat te woord kunnen staan.
Succes

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”