Naheffingsaanslag parkeerbelasting

NeleVs90
Topic Starter

Naheffingsaanslag parkeerbelasting

#1 , 02 mar 2015 15:57

Hoi iedereen,

Ik had een vraagje naar aanleiding van een parkeerboete die ik gekregen heb in Nederland.
Ik woon in Belgie en werk in Maastricht. Ik heb in Maastricht een naheffingsaanslag gekregen van 60 euro owv parkeertijd overschreden. Deze boete heb ik op 13-11-2014 gekregen (stak achter mijn ruitenwisser). Meerdere malen heb ik gebeld naar de gemeente dat ik nog altijd geen acceptgiro ontvangen heb voor de betaling te doen. Ondertussen heb ik al tot 5 keer toe gebeld naar de gemeente, maar nog geen duidelijk antwoord gekregen. Ze gingen me terugbellen, maar hebben ze nooit gedaan.
Ik vroeg me af of er een termijn staat op het vervallen van deze boete?
Is er bijvoorbeeld een termijn van 6 maanden waarbinnen ik een betalingsuitnodiging ontvangen moet hebben (in Belgie geloof ik dat er een termijn op staat).
Weten jullie hier misschien meer over?

Groetjes,
Nele

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mar 2015 16:15

Nederlandse wetgeving is anders dan de Belgische, dus best eens in Nederland informeren
http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

baleno

#3 , 14 feb 2016 17:24

hoe is het afgelopen met deze parkeerboete ?

Reclame

Aquarius

#4 , 16 apr 2016 09:43

Gewoon een briefje schrijven naar justitieelincassoburo in Veendam (googelen) of er nog iets openstaat op uw naam.
U krijgt keurig (zo zijn die Nederlanders) een brief terug van uw status inzake boetes.
Kost niks en komt in orde.
Succes

denlowie

#5 , 16 apr 2016 09:54

Dit is al meer dan een jaar geleden ts is hier met informatie niks meer, een parkeer boete van één jaar zal wel af gesloten zijn zeker ?

P.S Aquarius ben je soms de broer van sterfhuisconsulent die antwoord ook op topics van een paar jaar terug !

Of ben je de één en de zelfde persoon ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”