verandering van werk: belasting op uitbetaalde vakantiedagen

s0050506
Topic Starter

verandering van werk: belasting op uitbetaalde vakantiedagen

#1 , 09 mei 2014 17:24

Beste,
Ik verlaat binnenkort mijn werkgever, en zal heel wat vakantiedagen uitbetaald krijgen, inclusief vervroegd vakantiegeld voor de dagen die ik dit jaar al opbouwde. Zal ik hierover serieus belastingen moeten betalen in 2015? Nieuwe werk is publieke sector, ik zal daarom denk ik niets van dit vakantiegeld moeten afgeven aan nieuwe werkgever.
Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
zertyx
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 mei 2014 21:34

Dit wordt normaalgezien belast aan de gemiddelde belastingsvoet van het lopende jaar.
Daarna zal u waarschijnlijk inderdaad onder een ander verlofstelsel vallen en wordt er niets verrekend.

Sirkii

#3 , 11 mei 2014 18:18

Bij je nieuwe werkgever (overheid) krijg je voor 2014 een aantal vakantiedagen proportioneel aan het aantal maanden in 2014 dat je r werkt. Je moet op wat goodwill rekenen om dagen te mogen opnemen vooraleer je ze gewerkt hebt ( bv alle dagen opnemen in zomerverlof). Als je meer dagen wil zal je onbetaalde moeten vragen.

Systeem verschilt dus van de privé alwaar het aantal vakantiedagen in 2014 "verdiend" werd in 2013 (er is een uitzonderingsregel voor schoolverlaters)

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”