beslag door bedrijf op terugbetaling persoonsbelasting

rebirth
Topic Starter

beslag door bedrijf op terugbetaling persoonsbelasting

#1 , 07 apr 2014 08:32

Graag had ik wat info gekregen m.b.t. volgende, aangezien de te vinden info over dit onderwerp erg karig is, en ik zowel bij het bedrijf in kwestie, als de belastingsdienst geen verdere info krijg:

Ik had een openstaande schuld, waarvoor ik een afbetalingsregelin heb bij een bedrijf dat deze schuld heeft overgenomen en nu int.
Dit afbetalingsplan is 2 maanden geleden gestart, en betaalde ik beide keren keurig.
Nu heb ik vernomen van de belastingsdienst dat dit bedrijf mijn terugbetaling van mijn persoonsbelasting blokkeerde, ter waarde van ongeveer het volledige bedrag van deze openstaande afbetaling. Echter komt er geen enkele communicatie hierover van dit bedrijf.
Nu vraag ik mij af of ik nu nog verplicht ben om verdere afbetalingen van dit afbetalingsplan uit te voeren. Want indien ik dit doen, zullen ze een hoger bedrag krijgen, dan hetgeen ik hen moet betalen. Kan ik zomaar stoppen met de terugbetalingen, of kan dit gevolgen hebben voor mij? Kan iemand mij hier wat verduidelijking in brengen? Ik heb wel een telefonische bevestiging van het bedrijf dat zij deze blokkering op mijn persoonsbelasting hebben gezet, en dat ik niet meer moet betalen als ik dat niet wil, maar ik krijg geen enkele communicatie op papier of mail, en heb dus ook geen enkel bewijs van deze uitspraken.

Mvg, Bjorn

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding