#2 , 09 jul 2013 22:57
Hallo
Ik ben zelfstandig camionchauffeur in belgie maar zit met een aantal vragen mbt de aftrek van de kosten.
Telefoonkosten: klopt het dat ik 75% mag aftrekken? zowel kosten als btw?
Stalling: hoeveel mag ik aftrekken voor de stalling van mijn camion op een beveiligd terrein, en hoe zit dit met de BTW? (stalling bij particulier die niet BTW plichtig is)
Hoe zit het met de aftrek van mijn vervoersvergunning? Ik betaal nu 1000 euro per kwartaal, ex btw, is dit volledig aftrekbaar?
Ik heb tweedehands een oplegger gekocht voor 2000 ex btw. mag ik ervoor kiezen deze ineens af te schrijven?
Hartelijk bedankt!! Rubert
Hallo
Ik ben zelfstandig camionchauffeur in belgie maar zit met een aantal vragen mbt de aftrek van de kosten.
Telefoonkosten: klopt het dat ik 75% mag aftrekken? zowel kosten als btw?
hieromtrent bestaat geen vaste wetgeving voor een éénmanszaak. Je moet je beroepsmatige gedeelte aantonen zowel voor belastingen als btw. Als je dit op 75% raamt lijkt me dit voor een zelfstandige in hoofdberoep normaal gezien aanvaardbaar
Stalling: hoeveel mag ik aftrekken voor de stalling van mijn camion op een beveiligd terrein, en hoe zit dit met de BTW? (stalling bij particulier die niet BTW plichtig is)
Als je geen btw betaalt kan je er ook geen aftrekken, voor de belastingen is dit 100% aftrekbaar
Hoe zit het met de aftrek van mijn vervoersvergunning? Ik betaal nu 1000 euro per kwartaal, ex btw, is dit volledig aftrekbaar?
volledig aftrekbaar
Ik heb tweedehands een oplegger gekocht voor 2000 ex btw. mag ik ervoor kiezen deze ineens af te schrijven?
Je moet de kost spreiden over de gebruiksduur van de aankoop. Als de gebruiksduur langer dan een jaar is zal je deze kost best minstens over 3 jaar afschrijven.
veel succes
Hartelijk bedankt!! Rubert
Geplaatst: 09 jul 2013 19:18