Ik had dit ook al gepost in het topic "echtscheiding", maar misschien zitten hier ook experten...
Mijn vrouw en ik zijn op dit ogenblik vlot onderweg om uit mekaar te gaan op haar aangeven. Hopelijk via EOT, maar zij ligt dwars over de kinderen (wil me geen 50/50 toekennen), dus het draait misschien op een vechtscheiding uit.
Maar binnenkort komt de teruggave van de belastingen aanslagjaar 2021.
Dat jaar waren we getrouwd met wettelijk stelsel, doch in januari 2022 hebben we dit gewijzigd naar een scheiding van goederen (beste investering van mijn leven, blijkt nu).
Zij heeft in 2021 echter veel minder gewerkt. Door haar loon zouden we in feite belastingen moeten bijbetalen.
Ik heb in 2021 daarentegen veel te veel gewerkt, en heb een lichte vrachtauto gekocht die ik afschrijf van de belastingen (als particulier), waardoor we in totaal tegen de 7000€ zouden terugtrekken.
Natuurlijk... met dat de zaken nu zo wat vreemd liggen. Hoort dit geld nog aan de gemeenschap toe, omdat we dat jaar nog volgens het wettelijk stelsel gehuwd waren? Dus in feite elk 50/50?
Of is dat niet meer van tel omdat we op het ogenblik van teruggave (binnenkort dus) gehuwd zijn met scheiding van goederen en hoort het geld toe aan degene die zorgt voor de teruggave (ik dus)?
Niet dat ik haar "de duivel" wil aandoen, maar ik wil wel weten wat mijn stokken achter de deur zijn...