Die opmerkingen vind ik overdreven. Het is perfect mogelijk dat er al grote kosten gemaakt zijn, maar men uiteindelijk pas later kan opstarten of geen verkopen heeft.Bijberoep als zelfstandige starten = grondige kennis bedrijfsbeheer.
EERTS BEZINNEN VOOR TE BEGINNEN.
Ik moet het factuur vd printer toch inboeken en indienen voor kwartaal 1/2021 !?Start dan effectief in 2022 en breng dan de printer in rekening.
Wat bedoel je hier juist mee aub ?En wat gaat u doen voor de fiscus : kosten aftrekken personenbelasting zonder inkomsten.
En je hebt wel gewoon elk kwartaal je btw-aangiftes ingediend ?Ik heb zelf bepaalde grote investeringen gedaan voor een foodtruck. Heb verschillende kwartalen hier geen inkomsten tegenover gehad, doordat de wagen zelf verbouwd werd. Nooit een opmerking over gehad.
Ja, dit moet wel per kwartaal om de btw te kunnen aftrekken. Daar kan je volgend jaar niet mee afkomen.En je hebt wel gewoon elk kwartaal je btw-aangiftes ingediend ?Ik heb zelf bepaalde grote investeringen gedaan voor een foodtruck. Heb verschillende kwartalen hier geen inkomsten tegenover gehad, doordat de wagen zelf verbouwd werd. Nooit een opmerking over gehad.
Dat is niet helemaal correct, btw aftrek kan tot 3 jaar na datum factuur. Het eenjarigheidsbeginsel bestaat enkel in de directe belastingen.Ja, dit moet wel per kwartaal om de btw te kunnen aftrekken. Daar kan je volgend jaar niet mee afkomen.En je hebt wel gewoon elk kwartaal je btw-aangiftes ingediend ?Ik heb zelf bepaalde grote investeringen gedaan voor een foodtruck. Heb verschillende kwartalen hier geen inkomsten tegenover gehad, doordat de wagen zelf verbouwd werd. Nooit een opmerking over gehad.
Niet door niet-controle: als schriftelijk standpunt op mijn vraag hierover.Ik volg LeenW in haar reacties.
En aan Thomas_A #7 : indien de administraties geen opmerkingen maken omtrent aftrekposten ( door niet controle ) en u daar mee wegkomt, des te beter.
Thomas_ANiet door niet-controle: als schriftelijk standpunt op mijn vraag hierover.Ik volg LeenW in haar reacties.
En aan Thomas_A #7 : indien de administraties geen opmerkingen maken omtrent aftrekposten ( door niet controle ) en u daar mee wegkomt, des te beter.
Kennis heeft vennootschap opgericht voor horecazaak. Al voor 10.000-den euro’s aankopen gedaan, en intussen wordt gebouw volledig heropgebouwd. Eerste anderhalf jaar geen inkomsten, maar wel een verdedigbaar verhaal.