BTW Listing niet ingediend - op tenen getrapt

Fluppe zuutes

Re: BTW Listing niet ingediend - op tenen getrapt

#16 , 10 jun 2015 17:19

Vader nu 86 jaar, is helemaal mee met die digitale wereld, tenminste zo word van hem verwacht.
Wacht zijn boete af na menig slapeloos nachtje.
Ik treed hem, en menig ander,bij met de stelling dat het vroeger veel simpeler en duidelijker was.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#17 , 10 jun 2015 19:35

Ik ben nu al 70 jaar en ik vind het nu een pak makkelijker dan 35 jaar geleden !

Natuurlijk 45 jaar geleden was het gemakkelijker want dan had men geen BTW(1971) er was nog te facturen met takszegels, was dit gemakkelijk?? altijd zien dat je zegels genoeg in huis had ????
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#18 , 11 jun 2015 10:43

Men moet openstaan voor de vooruitgang. Een beveiligde aangifte met ontvangstmelding is altijd beter dan iets met de post versturen (waar je dan ook nog eens voor moet betalen).

Maar alle begrip voor de vader van 86 jaar die dit niet meer wil doen, hij kan nog steeds op papier indienen, gewoon even bellen naar de controle en ze sturen een formulier en enveloppe op.

Reclame

Fluppe zuutes

#19 , 22 jun 2015 23:51

Ik ben nu al 70 jaar en ik vind het nu een pak makkelijker dan 35 jaar geleden !

Natuurlijk 45 jaar geleden was het gemakkelijker want dan had men geen BTW(1971) er was nog te facturen met takszegels, was dit gemakkelijk?? altijd zien dat je zegels genoeg in huis had ????
Je diende ook nog een stempel te hebben om ze af te stempelen (afwaarderen), heb dat systeem ook gekend hoor.
Of dat nu beter was ? BTW bestaat al jaren 6% 12% 19% 25% en 25%+8% luxetaks, apart te vermelden en te berekenen op het netto bedrag, btw op werkuren zelf te bepalen aan de hand van wat het duurste was het uurloon of het onderdeel enz enz. en ik zal er nog wel een paar vergeten zijn.
Maar iemand die al zo'n 16 jaar ouder is als jij, mag al blij zijn dat hij zijn TV en video (ja dat kent hij de rest niet) kan bedienen en programeren. Hopelijk leven je ouders nog, laat ze dan maar hun betalingen enz via de comp afhandelen, want dat is toch zo makkelijk, succes ermee.

PS aangifte was NIHIL kon ook niet anders, gezien zijn vrijstelling, maar moet bljkbaar wel aangegeven worden.

LeenW

#20 , 23 jun 2015 10:12

PS aangifte was NIHIL kon ook niet anders, gezien zijn vrijstelling, maar moet bljkbaar wel aangegeven worden.

Dat was al zo van in de jaren stillekes hoor..

Fluppe zuutes

#21 , 14 jul 2015 17:40

Ter info hij heeft zijn boete ontvangen, 75€. (hij had denkelijk de BTW beter aangerekend en de "zogenaamde" vrijstelling niet toegepast).

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”