Belastingen

guardian1967
Topic Starter

Belastingen

#1 , 03 jul 2010 12:30

Sinds februari van dit jaar werk ik deeltijds bij een firma als arbeider, tevens heb ik nog steeds mijn zelfstandige activiteit.
Ben nu overgezet van volledig zelfstandige naar zelfstandig in bijberoep en moet vervolgens ook minder RSZ betalen.
Nu heb ik de laatste jaren met mijn éénmanszaak verlies gemaakt en daarom mijn afhoudingen op mijn loon naar 11% laten zetten.
Reden : Ik dacht of denk dat de twee samengeteld worden voor berekening van mijn belastingen. Maw. zolang mijn verliesput uit het verleden niet is opgevuld betaal ik geen belastingen, of is dat verkeerd?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 jul 2010 08:03

Sinds februari van dit jaar werk ik deeltijds bij een firma als arbeider, tevens heb ik nog steeds mijn zelfstandige activiteit.
Ben nu overgezet van volledig zelfstandige naar zelfstandig in bijberoep en moet vervolgens ook minder RSZ betalen.
Nu heb ik de laatste jaren met mijn éénmanszaak verlies gemaakt en daarom mijn afhoudingen op mijn loon naar 11% laten zetten.
Reden : Ik dacht of denk dat de twee samengeteld worden voor berekening van mijn belastingen. Maw. zolang mijn verliesput uit het verleden niet is opgevuld betaal ik geen belastingen, of is dat verkeerd?
over de combinatie tussen zelfstandigheid en loontrekkenden qua belastingen kan ik je niet echt helpen, maar er zit alvast een fout in je tekst: als je van zelstandige in hoofdberoep naar zelstandige in bijberoep gaat, betaal je niet minder RSZ. RSZ is namelijk enkel voor loontrekkenden en is een vast bedrag.

Je bedoelt wss RSVZ. (maar dit heeft eigenlijk totaal niks te maken met belastingen)

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”