Tax on web, attesten direct toevoegen of niet ?

freder
Topic Starter

Tax on web, attesten direct toevoegen of niet ?

#1 , 04 jun 2010 10:55

Ik gebruik sinds dit jaar Tax on web, blijkbaar moet je je attesten niet uploaden maar gewoon bijhouden zodat je ze wel kan voorleggen als men erachter vraagt.

Echter een collega van me gaat er prat op dat je best alles in een keer in bijlage meestuurt.

Niet dat het allemaal zoveel werk is, maar om al die attesten te beginnen scannen en uploaden ... 't is mooi weer voor iedereen en de brief op zich is al genoeg werk.

Wat doen de meesten hier ? of advies ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
darkchanges

#2 , 04 jun 2010 11:41

Ik doe dit niet (moet zeker niet!)..; ze moeten het maar vragen (wat ze van de 6 keren dat ik het reeds deed, maar 2 keer gevraagd heb)...

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 04 jun 2010 11:56

nog nooit een attest opgestuurd, wel altijd een overzicht van m'n werkelijke kosten.

Reclame

Rebel-with-a-cause

#4 , 04 jun 2010 17:34

Sinds 2005 iedere keer met ToW gewerkt en nog nooit bijlagen meegestuurd.

mapleleiah

#5 , 22 jun 2010 14:25

Ik stuur enkel een Exceldocument met beroepskostenoverzicht en een motivatiebrief mee ... Geen facturen e.a. ... maar ik hou ze goed bij voor als ze ze zouden vragen.

Er is trouwens naar mijn weten een limiet van het aantal bijlages dat u kunt meesturen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

slivo

#6 , 22 jun 2010 21:35

Vorig jaar ook geen attesten meegestuurd, maar kreeg ook geen bericht hoeveel ik zou terugkrijgen. Heb toen gebeld naar het kantoor. Ze hadden het opzij gelegd omdat ze attesten (lening en energiebesparende investering) te kort hadden. Ze hadden die nodig omdat het de eerste keer was dat ik die rubrieken invulde.
Heb deze dan moeten opsturen, en enkele weken later kreeg ik bericht hoeveel ik zou terugkrijgen, staat ondertussen al op de rekening.Overige attesten van giften, kinderopvang enz hebben ze niet gevraagd.
Dit jaar heb ik enkel de attesten van nieuwe rubrieken als bijlage meegestuurd.
Ik zou enkel de attesten van grote bedragen meesturen als het teveel werk is om ze al te scannen.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 jun 2010 13:22

Ik heb het dit jaar niet grondig gelezen :oops: , maar vorig jaar werd er zelfs op aangedrongen om geen bijlages op te sturen via ToW.

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 jun 2010 15:53

Ik gebruik tax-on-web al vanaf het eerste jaar. Steeds had ik aftrekposten die steeds werden klakkeloos aangenomen. Pas vorig jaar werd me voor het eerst om attesten gevraagd. Heb hun die persoonlijk gebracht, en ze hebben daar braafjes copies van gemaakt. Originelen kreeg ik onmiddellijk terug mee naar huis. Amper 14 dagen later viel mijn aanslagbiljet in de bus, zonder enige aanpassing.
Ook dit jaar is alles weer binnen zonder bijlagen.

WP002

#9 , 25 jun 2010 08:53

Ze nemen alleen nu en dan eens een steekproef. Alles netjes een paar jaar in een mapje bewaren en klaar is kees.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”