Samenwonende partner - gezamelijke aangifte.

josy
Topic Starter

Samenwonende partner - gezamelijke aangifte.

#1 , 18 jun 2010 08:02

Weet iemand raad voor hetvolgende probleem : via tax-on-web moeten samenwonende partners en echtgenoten beiden ondertekenen (door beiden met hun elektronische identiteitskaart in te loggen).

Eén partner verlaat de echtelijke woning en weigert om te tekenen (om de andere te pesten). De overblijvende partner kan dus slechts zélf tekenen, doch de aangifte niet indienen zolang de andere dat niet doet. Dus feitelijk is er geen aangifte gedaan.

De status van de aangifte blijft dus "nog door echtgeno(o)t(e) te ondertekenen."

Wat te doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 18 jun 2010 11:08

Ik ken niet veel van tax-on-web. Maar kan U niet aangifte doen voor uzelf alleen, zodat uw partner zelf aangifte moet doen voor zijn/haar deel.

Dit is iets dat regelmatig voorkomt : aparte aangifte door de twee (gescheiden levende) partners , maar die door de administratie wel samengevoegd worden tot één gezamenlijke berekening van de aanslag.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 18 jun 2010 19:34

Weet iemand raad voor hetvolgende probleem : via tax-on-web moeten samenwonende partners en echtgenoten beiden ondertekenen (door beiden met hun elektronische identiteitskaart in te loggen).

Eén partner verlaat de echtelijke woning en weigert om te tekenen (om de andere te pesten). De overblijvende partner kan dus slechts zélf tekenen, doch de aangifte niet indienen zolang de andere dat niet doet. Dus feitelijk is er geen aangifte gedaan.

De status van de aangifte blijft dus "nog door echtgeno(o)t(e) te ondertekenen."

Wat te doen?
Er zijn nog steeds een aantal situaties waarin Tax-on_Web onbruikbaar is. Ik zou in uw geval een papîeren aangifte doen en er een briefje bijvoegen met een korte uitleg.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”