Recent heb ik telefoon gekregen van de eigenaar met de boodschap dat ik toch btw moet beginnen betalen, en dan ook de btw van de voorbije maanden. Dit is ondertussen een behoorlijk bedrag dat ik niet zo maar kan betalen. Hieronder is een stukje uit het huurcontract m.b.t. de huurprijs.
Kunnen ze hier zomaar BTW beginnen vragen? Excuses indien dit een 'domme' vraag is, ik weet het gewoon oprecht niet.
Alvast bedankt!
E. Basishuurprijs
Basishuurprijs: 5000,00 euro per maand vooruitbetaalbaar de eerste van de maand, d.m.v. een bestendige bankopdracht, en tot nader bericht op rekening nr. BE97XXXXXX op naam van de eigenaar met vermelding van het adres van het onroerend goed.
Basisindex : gezondheidsindex van de maand voorafgaand aan de maand waarin deze overeenkomst ondertekend wordt.
Voor de maand oktober 2024 wordt er geen huur gevraagd. Vanaf 01/11/2024 wordt de huur zoals voorzien betaald.
G. Belastingen, lasten en provisies:
Indien de basishuurprijs zoals vermeld onder het punt E verhoogd moet worden met 21% BTW, zullen ook navolgende belastingen, lasten en provisies verhoogd worden met 21% BTW.
Onroerende voorheffing: ten laste van de huurder
Pro rata de gehuurde bebouwde oppervlakte (1.800 m2/5600 m2.) Dit bedrag is betaalbaar binnen de maand na voorlegging van het aanslagbiljet aan de huurder. Voor het eerste en het laatste jaar van de huurperiode zal de huurder de verschuldigde onroerende voorheffing pro rata temporis aan de verhuurder overmaken.