LeenW misschien is de onderneming van TS vrijgesteld van BTW wegens minder omzet dan € 25000.00 ?? Gebrek aan info ?
Hij beweert nooit BTW te hebben betaald ( ? ).
Aan TS indien uw onderneming niet meer bestaat en geen BTW nr. meer en toch nog bestellen onder BTW nr. ?
U bent nu gewoon particulier/consument en in dit geval betaalt u op de factuur de goederen + de BTW.
Want dan bent u ook niet meer van plan om deze aankopen te verkopen ?
Ik was inderdaad vrijgesteld van btw omdat ik een omzet had van minder dan 25 000€. Toen ik de producten heb besteld en de factuur heb bestaald bestond mijn onderneming nog. Deze is pas daarna stopgezet. Het gaat om verbruiksgoederen dus geen producten om door te verkopen.
Zoals ik begrijp zijn het gebruiksgoederen = kosten. Aftrekbaar op de valreep ?
U heeft nooit BTW moeten betalen = de btw zat verrekend in de te betalen bedragen goederen/kosten.
https://www.boekhouderstotaal.be/artike ... derneming-
Staat letterlijk in uw link:
Wat met aankopen in andere EU-landen?
Aankoop van goederen
Voor de aankoop van goederen van een buitenlandse leverancier (in een ander EU land) werd een drempelbedrag ingevoerd door de btw administratie. Het drempelbedrag geldt per lidstaat en dit omvat alle aankopen gedurende een kalenderjaar.
Aankopen > 11.200,00 euro: Je moet dan btw betalen in het land van bestemming. Dit is dan België in ons voorbeeld
Aankopen < 11.200,00 euro: Je betaalt btw in het land van oorsprong
Een onderneming kan wel opteren om Belgische btw te betalen ook al wordt het drempelbedrag niet overschreden. Je dient dan een keuzeverklaring in bij een btw kantoor en
betaalt dan btw via een bijzondere btw aangifte.