Maar dat is het ding net, als er niet verlegd moet worden naar Noorwegen (bv. omdat u het B2C minimumbedrag niet zou bereiken), moet de btw in BE betaald worden. Om een simpel voorbeeld te geven, als iemand uit Noorwegen bij een Belgische broodjeszaak een broodje koopt, is daar Belgische btw op verschuldigd. Uiteraard is het door de dropshipping een pak ingewikkelder, maar zoals hierboven gezegd, de btw moet wel ergens betaald worden.@Leen: Dat is wat de persoon van het inlichtingennummer van de Federale Overheidsdienst Financiën mij vertelde. Eerst en vooral wil ik in orde zijn voor de termijn van 20 april, dus onder welke roosters ik de bedragen moet ingeven. Dan wil ik exact nagaan wat de invoerrechten/btw verplichtingen zijn voor Noorwegen en hoe ik daar precies BTW zou moeten aangeven.
Diensten is altijd verleggen, Roosters 88 en 55 voor binnen EU, Roosters 87 en 56 voor buiten EU.Via het infonummer hebben ze mij aangeraden mijn boekhouding via een online tool te doen, die automatisch de verrichtingen aan de juiste roosters koppelt. Dit heb ik gedaan, super handig.
Denk dat het wel in orde is zo. Ik vraag me enkel af, bv bij facturen voor aankoop goederen of dingen voor mijn website (leveranciers buiten EU - in mijn geval US, Zwitserland of China) waar ik geen btw op heb betaald, dan duid ik gwn aan dat deze verrichting van een leverancier buiten EU komt, exclusief BTW is gebeurd en er 0 Belgische BTW is betaald?
Bedankt
Maar dat is het ding net, als er niet verlegd moet worden naar Noorwegen (bv. omdat u het B2C minimumbedrag niet zou bereiken), moet de btw in BE betaald worden. Om een simpel voorbeeld te geven, als iemand uit Noorwegen bij een Belgische broodjeszaak een broodje koopt, is daar Belgische btw op verschuldigd. Uiteraard is het door de dropshipping een pak ingewikkelder, maar zoals hierboven gezegd, de btw moet wel ergens betaald worden.@Leen: Dat is wat de persoon van het inlichtingennummer van de Federale Overheidsdienst Financiën mij vertelde. Eerst en vooral wil ik in orde zijn voor de termijn van 20 april, dus onder welke roosters ik de bedragen moet ingeven. Dan wil ik exact nagaan wat de invoerrechten/btw verplichtingen zijn voor Noorwegen en hoe ik daar precies BTW zou moeten aangeven.
Diensten is altijd verleggen, Roosters 88 en 55 voor binnen EU, Roosters 87 en 56 voor buiten EU.Via het infonummer hebben ze mij aangeraden mijn boekhouding via een online tool te doen, die automatisch de verrichtingen aan de juiste roosters koppelt. Dit heb ik gedaan, super handig.
Denk dat het wel in orde is zo. Ik vraag me enkel af, bv bij facturen voor aankoop goederen of dingen voor mijn website (leveranciers buiten EU - in mijn geval US, Zwitserland of China) waar ik geen btw op heb betaald, dan duid ik gwn aan dat deze verrichting van een leverancier buiten EU komt, exclusief BTW is gebeurd en er 0 Belgische BTW is betaald?
Bedankt
Goederen is via 86 en 55 binnen de EU, 87 voor buiten de EU (waarbij u de btw wanneer nodig rechtstreeks aan de douane betaalt).
Het gaat hier om meerdere roosters, 81-82-83 is altijd in te vullen (handelsgoederen-kosten-investeringen). De overige roosters zijn bijkomend omdat het acties van buiten België betreft. Het kan inderdaad zijn dat 87 hier niet nodig is omdat de goederen nooit in België passeren.Maar dat is het ding net, als er niet verlegd moet worden naar Noorwegen (bv. omdat u het B2C minimumbedrag niet zou bereiken), moet de btw in BE betaald worden. Om een simpel voorbeeld te geven, als iemand uit Noorwegen bij een Belgische broodjeszaak een broodje koopt, is daar Belgische btw op verschuldigd. Uiteraard is het door de dropshipping een pak ingewikkelder, maar zoals hierboven gezegd, de btw moet wel ergens betaald worden.@Leen: Dat is wat de persoon van het inlichtingennummer van de Federale Overheidsdienst Financiën mij vertelde. Eerst en vooral wil ik in orde zijn voor de termijn van 20 april, dus onder welke roosters ik de bedragen moet ingeven. Dan wil ik exact nagaan wat de invoerrechten/btw verplichtingen zijn voor Noorwegen en hoe ik daar precies BTW zou moeten aangeven.
Diensten is altijd verleggen, Roosters 88 en 55 voor binnen EU, Roosters 87 en 56 voor buiten EU.Via het infonummer hebben ze mij aangeraden mijn boekhouding via een online tool te doen, die automatisch de verrichtingen aan de juiste roosters koppelt. Dit heb ik gedaan, super handig.
Denk dat het wel in orde is zo. Ik vraag me enkel af, bv bij facturen voor aankoop goederen of dingen voor mijn website (leveranciers buiten EU - in mijn geval US, Zwitserland of China) waar ik geen btw op heb betaald, dan duid ik gwn aan dat deze verrichting van een leverancier buiten EU komt, exclusief BTW is gebeurd en er 0 Belgische BTW is betaald?
Bedankt
Goederen is via 86 en 55 binnen de EU, 87 voor buiten de EU (waarbij u de btw wanneer nodig rechtstreeks aan de douane betaalt).
Bedankt voor het antwoord!
Ivm de verkoop van goederen, die zogezegd onder 47 zouden vallen bel ik morgen nog eens naar het inlichtingennummer.
De facebookadvertenties die ik gebruik om de producten te adverteren vallen onder diensten hé? Dan zet de tool die onder 87. Dat wil zeggen dat ik hier nog BTW op dien te betalen?
Vreemd, voor de aankoop van goederen die rechtstreeks van China naar Noorwegen gaan zet de tool het bedrag onder 81, niet bij 87
Duidelijk!Het gaat hier om meerdere roosters, 81-82-83 is altijd in te vullen (handelsgoederen-kosten-investeringen). De overige roosters zijn bijkomend omdat het acties van buiten België betreft. Het kan inderdaad zijn dat 87 hier niet nodig is omdat de goederen nooit in België passeren.
Maar dat is het ding net, als er niet verlegd moet worden naar Noorwegen (bv. omdat u het B2C minimumbedrag niet zou bereiken), moet de btw in BE betaald worden. Om een simpel voorbeeld te geven, als iemand uit Noorwegen bij een Belgische broodjeszaak een broodje koopt, is daar Belgische btw op verschuldigd. Uiteraard is het door de dropshipping een pak ingewikkelder, maar zoals hierboven gezegd, de btw moet wel ergens betaald worden.
Diensten is altijd verleggen, Roosters 88 en 55 voor binnen EU, Roosters 87 en 56 voor buiten EU.
Goederen is via 86 en 55 binnen de EU, 87 voor buiten de EU (waarbij u de btw wanneer nodig rechtstreeks aan de douane betaalt).
Bedankt voor het antwoord!
Ivm de verkoop van goederen, die zogezegd onder 47 zouden vallen bel ik morgen nog eens naar het inlichtingennummer.
De facebookadvertenties die ik gebruik om de producten te adverteren vallen onder diensten hé? Dan zet de tool die onder 87. Dat wil zeggen dat ik hier nog BTW op dien te betalen?
Vreemd, voor de aankoop van goederen die rechtstreeks van China naar Noorwegen gaan zet de tool het bedrag onder 81, niet bij 87
Kleine correctie: Rooster 83 is voor bedrijfsmiddelen vanaf 1.000€ per stuk.Het gaat hier om meerdere roosters, 81-82-83 is altijd in te vullen (handelsgoederen-kosten-investeringen). De overige roosters zijn bijkomend omdat het acties van buiten België betreft. Het kan inderdaad zijn dat 87 hier niet nodig is omdat de goederen nooit in België passeren.
Maar dat is het ding net, als er niet verlegd moet worden naar Noorwegen (bv. omdat u het B2C minimumbedrag niet zou bereiken), moet de btw in BE betaald worden. Om een simpel voorbeeld te geven, als iemand uit Noorwegen bij een Belgische broodjeszaak een broodje koopt, is daar Belgische btw op verschuldigd. Uiteraard is het door de dropshipping een pak ingewikkelder, maar zoals hierboven gezegd, de btw moet wel ergens betaald worden.
Diensten is altijd verleggen, Roosters 88 en 55 voor binnen EU, Roosters 87 en 56 voor buiten EU.
Goederen is via 86 en 55 binnen de EU, 87 voor buiten de EU (waarbij u de btw wanneer nodig rechtstreeks aan de douane betaalt).
Bedankt voor het antwoord!
Ivm de verkoop van goederen, die zogezegd onder 47 zouden vallen bel ik morgen nog eens naar het inlichtingennummer.
De facebookadvertenties die ik gebruik om de producten te adverteren vallen onder diensten hé? Dan zet de tool die onder 87. Dat wil zeggen dat ik hier nog BTW op dien te betalen?
Vreemd, voor de aankoop van goederen die rechtstreeks van China naar Noorwegen gaan zet de tool het bedrag onder 81, niet bij 87
Helemaal correct!Kleine correctie: Rooster 83 is voor bedrijfsmiddelen vanaf 1.000€ per stuk.Het gaat hier om meerdere roosters, 81-82-83 is altijd in te vullen (handelsgoederen-kosten-investeringen). De overige roosters zijn bijkomend omdat het acties van buiten België betreft. Het kan inderdaad zijn dat 87 hier niet nodig is omdat de goederen nooit in België passeren.
Bedankt voor het antwoord!
Ivm de verkoop van goederen, die zogezegd onder 47 zouden vallen bel ik morgen nog eens naar het inlichtingennummer.
De facebookadvertenties die ik gebruik om de producten te adverteren vallen onder diensten hé? Dan zet de tool die onder 87. Dat wil zeggen dat ik hier nog BTW op dien te betalen?
Vreemd, voor de aankoop van goederen die rechtstreeks van China naar Noorwegen gaan zet de tool het bedrag onder 81, niet bij 87
Investeringen kunnen ook in rooster 82 zitten.
VB: GSM van 800 € is rooster 82. Printer van 2.000 € is rooster 83.
Beide kunnen als investering gezien worden.