Misschien er wel over waken dat men bij het onderwerp blijft, nl taxatie op meerwaarde bij verkoop van digitale waarden. Eigenlijk zou de wetgever hier moeten optreden omdat ik het gevoel heb dat de grijze zone veel te vaag is en te veel ruimte laat voor wisselende interpretaties.Ik zou niet weten waarom; het is een hot topic.
Dat het niet in sommigen hun kraam past, is volledig voor hun rekening.
Op zich is cryptocurrency ook niet nieuw en heeft het de wetgever al wel even gekost om tot een antwoord te komen, en dan is het nog "slechts" een ruling.Misschien er wel over waken dat men bij het onderwerp blijft, nl taxatie op meerwaarde bij verkoop van digitale waarden. Eigenlijk zou de wetgever hier moeten optreden omdat ik het gevoel heb dat de grijze zone veel te vaag is en te veel ruimte laat voor wisselende interpretaties.Ik zou niet weten waarom; het is een hot topic.
Wel nieuw in de zin dat de eerste gevallen van verzilveren of uitstappen zich nu beginnen voor te doen. Door de interpretatie zo breed te laten is er nogal wat rechtsonzekerheid en is er vooral ook veel werk voor advocaten op komstOp zich is cryptocurrency ook niet nieuw en heeft het de wetgever al wel even gekost om tot een antwoord te komen, en dan is het nog "slechts" een ruling.Misschien er wel over waken dat men bij het onderwerp blijft, nl taxatie op meerwaarde bij verkoop van digitale waarden. Eigenlijk zou de wetgever hier moeten optreden omdat ik het gevoel heb dat de grijze zone veel te vaag is en te veel ruimte laat voor wisselende interpretaties.Ik zou niet weten waarom; het is een hot topic.
Je verwijst hier naar de speculatietaks die van toepassing was in 2016 op aandelen, maar die heeft hoegenaamd niks te maken met de speculatie waar het in deze context over gaat. Iemand die niet als een "goede huisvader" handelt is voor de fiscus een speculant en daar staat geen termijn op.1) bij aandelen is het geen speculatie als je ze > 6 maand in bezit hebt
Ik hoef niet te denken.Gaat het niet meer over hoe je koopt dan wat je koopt. Risicospreiding (verdeeld over vastgoed, spaarboek, pensioesparen, groepsverzekering, aandelen,...), kennis, opvolging, plan van aanpak, kopen volgens financiele draagkracht... Dat soort aandacht voor de risicos die je neemt dus. Iemand met een eigen woning en een groepsverzekering zit alleen daarmee al aan een klein half miljoen aan eigen vermogen met een zeer laag risico. Als je dan nog een goed berekend risicootje neemt met een kleine 50000 EUR handel je waarschijnlijk als goede huisvader. Doe je datzelfde “risicootje” als je nog huurt zonder groepsverzekering en met nagenoeg al je spaarcenten... Wel wat denk je zelf?