verjaringstermijn

oncealife
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

verjaringstermijn

#1 , 24 nov 2016 06:07

sinds 2009 weg uit belgie en europa, ontvang gisteren 2 pro justitia van deurwaarder met dwangschrift om +2000 euro te betalen van achterstallige belastingen, ik vermoed van mijn ex-vrouw, maar aangezien we in de periode van het aanslagjaar (2009) nog gehuwd waren, dus ook verhaalbaar op mij. datum van uitvoerbaarverklaring is 22.12.2011, voor zover ik dacht is de verjaartermijn van deze aanslag dus op 22.12.2016, volgende maand dus. Mijn vraag is, kan de overheid overgaan op een beslag op mijn pensioen en zodoende de verjaartermijn overschrijden, of is een aanvang van beslag voldoende om de verjaartermijn op te schorten ? Mij lijkt het dat men mij probeert onder druk te zetten om nu snel te betalen, aangezien ik nooit eerder een schrijven omtrent deze schulden ontvangen heb. Mijn ex-vrouw heeft een loonbeslag omwille van rsz-schulden en bij haar kan er niets meer gehaald worden, kan iemand mij wat meer info geven over welke stappen te ondernemen, wacht momenteel af met financien te contacteren.

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 24 nov 2016 09:56

Daar de deurwaarder nu met een dwang bevel bij u is geweest is deze verjaring gestuit voor terug 5 jaar !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

oncealife
Topic Starter

#3 , 24 nov 2016 10:21

Daar de deurwaarder nu met een dwang bevel bij u is geweest is deze verjaring gestuit voor terug 5 jaar !

vreesde er ook voor, denk dat ik best contact opneem met dienst inning en vordering in dat geval op mezelf meer pijn te besparen, er zijn betere manieren om het jaar te eindigen

Reclame

gallego

#4 , 07 jan 2017 11:06

Graag zou ik een beetje informatie bekomen over mijn probleem.
Ik had een zaakje onder een naamloze vennootschap maar door onvoldoende inkomsten moest ik mijn zaak falliet laten verklaren door de rechtbank, aldus moest ik al mijn boekhouding inleveren en in augustus 1997 werd ik falliet verlaard.
Ik ben daarna naar een ander land verhuisd waar ik een kleine job kon aannemen. In het jaar 2007 kreeg ik een aanmaning van de belastingen van bijna 200.000Euros. Zeer eigenaardig zulk een bedrag want hoe kan je in een klein zaakje zulke winsten bekomen. Ik heb daar dus niet op gereageerd en een jaar later in eind 2008 werd op mjn bankrekening beslag gelegd.
Dan heeft mijn advokaat getracht om een onbeperkt uitstel van invordering to bekomen wat werd geweigerd.
Nadien heb ik nooit meer iets vernomen van de belastingsdiensten.
Nu mijn vraag is hoelang kan dit bedrag me nog aangemaand worden en is het mogelijk dat het alreeds volledig is vervallen, er zijn alreeds 20 jaar voorbij gegaan.
Ik ben van plan om over enkele weken naar Belgie, dus binnen Europa, te reizen en ik vraag me af of ik hiiermee een probleem zou hebben, daar men me verteld heeft dat er momenteel in Belgie erg achter mensen met schulden wordt gejaagd.
Met dank

LeenW

#5 , 07 jan 2017 11:19

Als de schulden correct gestuit werden, kunnen ze ingevorderd worden. Je neemt dus een risico.

Best in het vervolg ook eigen topic openen.

gallego

#6 , 07 jan 2017 11:43

Geachte LeenW,
Jouw antwoord was dat op mijn bericht hierboven van gallego? In geval wat zou er kunnen gebeuren? Een geval van 20 jaar geleden en ben nu haast 72 jaar oud.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”