2015 gescheiden wat met woonbonus

saartje79
Topic Starter

2015 gescheiden wat met woonbonus

#1 , 24 jun 2016 11:50

Ik ben in de loop van 2014 feitelijk gescheiden. Half 2015 was de effectieve scheiding rond. Gedurende enkele maanden stond de lening nog op 2 namen (betaalde ze wel alleen af, maar dat maakt volgens mij geen verschil). Mag/kan mijn ex partner voor die maanden nog de woonbonus invullen op zijn belastingsbrief? En moet hij dan ook andere dingen zoals KI invullen? Weet niet wat het voordeligste zou uitkomen...
Hij is bereid die extra 'winst' op de kinderen hun spaarrekening te storten. Maar wil zelf ook geen geld moeten inboeten natuurlijk...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Elvisss

#2 , 06 jul 2016 16:59

Hij mag alleen de bedragen in de woonbonus invullen die hij daadwerkelijk heeft betaald.

Als hij nog mede-eigenaar was van de woning in 2015 dient hij dit niet aan te geven. het betrof immers de gezinswoning die hij om sociale redenen (relatiebreuk) niet langer kon betrekken.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”