Hallo,
Ik heb enkele vraagjes.
Ik en mijn ex partner waren wettelijk samenwonend sinds 2012,wij zijn in februari 2015 uit elkaar gegaan en zijn toen ook onze wettelijke samenwoning gaan stopzetten.
Vorig jaar moesten onze belastingaangiftes nog gezamelijk ingvuld worden,ook dit jaar.
Wij trokken terug van de belastingen en hebben daar laten weten dat dit appart mocht verdeeld worden.
Ook dit jaar is dit zo gebeurd,weer trokken we terug.
Nu is het zo dat ik vorig jaar iets meer heb terug getrokken maar dit jaar trekt hij ineens veel meer terug dan mij,en gezien ik mij al in veel te veel dingen heb laten doen wil ik nu zeker weten of die verdeling juist gebeurd is.
Ikzelf heb een dochter die op mijn naam staat,en gezamelijk nog 3 kindjes,zij staan daar gedomicileerd en ook ten laste bij hem op het werk omdat hij bijna het dubbel verdiend dan mij en dit interessanter is,hij moet maandelijks wel de helft aan mij van het bedrag hij zogezegd minder bedrijfsvoorheffing betaald en zogezegd meer overhoud,voor de rest zijn alle kosten alsook het kindergeld gewoon in de helft verdeeld,en moet hij ook geen onderhoudsgeld betalen,ook al verdiend hij meer dan het dubbele dan mij.
Nu vraag ik mij vooral af hoe die verdeling gebeurd dan bij de belastingen zelf,gezien de gezamelijke aangifte heb ik dit eens nagekeken en staat in zijn kolom bij aftrek van kinderen ten laste 14020 euro,bij mij staat niks...
Bekijken zij dan eigenlijk gewoon al zijn bedragen in zijn kolom en dan ook die van mij want dat wil dus zeggen dat hij de kinderen volledig ten laste neemt en ik niks,ook bij de woning die we ieder voor de helft bezaten is dit zo,wij hebben voor de rest co ouderschap,dus ieder week om week,enkel dat ze daar gedomicileerd zijn en hij de voordelen van korting op water en bij het kadastraal inkomen ook geniet van de voordelen.
Op de belastingaangifte staat niks vermeld in verband met co ouderschap dus gezien zij weten dat wij uit elkaar zijn houden zij hier automatisch rekening mee?
Alvast bedankt