Ik heb eens van hun eigen tacktiek gebruik gemaakt : dreigen
Een mailtje gestuurd naar de ontvanger:
Mag ik er u op wijzen dat het dwangbevel betekend werd vier dagen nadat de betaling uitgevoerd werd. Iets wat onze advocaat hoogst eigenaardig vindt.
geen advocaat geraadpleegd
Mailtje terug
Mevrouw,
Bij nazicht van uw dossier blijkt dat U inderdaad de som van 409,11 EUR hebt betaald op 23.06.2008. De opdracht aan de gerechtsdeurwaarder heeft deze betaling gekruist, waardoor een dwangbevel werd betekend wat resulteerde in deurwaarderskosten.
Uw betaling van 409,11 EUR (wat eigenlijk 414,11 EUR had moeten zijn o.w.v. de aangetekende aanmaning uitgaande van mijn kantoor, kost: 5 EUR) werd pas de dag na de betekening van het dwangbevel op de lijst van de betalingen gesignaleerd, zodat de kosten gekoppeld werden aan het artikel. Omdat de betaling niet volledig was (5,00 EUR te weinig) en het artikel intussen openstond voor deze 5 euro en de kosten van het dwangbevel, werd overgegaan tot uitvoerend beslag en aanplakking.
Bij deze wil ik U laten weten dat het dossier werd teruggevraagd van de gerechtsdeurwaarder omdat de betekening van het dwangbevel, het uitvoerend beslag en de aanplakking m.i. onterecht waren. Deze kosten hoeft U dan ook niet te betalen.
Wat wel nog terechte kosten zijn, zijn de 5,00 EUR waarvan sprake hiervoor. Gelieve aldus over te gaan tot betaling van 5,00 EUR op de rekening van mijn kantoor (679-2002458-87 met in de mededeling: 779957954). Op die manier is uw dossier volledig vereffend op mijn kantoor.
De mails die U reeds mocht ontvangen aangaande dit item kunt U als onbestaande beschouwen.
Zeg nu zelf....
Nu moet ik wel nog die 470 euro die 'k deze week betaalde aan kosten, terugkrijgen van de deurwaarder. Die ga ik nu onmiddellijk mailen.