belastingen en Sportweddenschappen (arbitrair gokken)

professionalgamer
Topic Starter

belastingen en Sportweddenschappen (arbitrair gokken)

#1 , 05 nov 2015 18:44

Besten,

Ik ben op zoek naar informatie omtrent betalen van belasting betreffende de inkomsten van sportweddenschappen.
Dien je belasting te betalen als je op sportweddenschappen (online) wedt?

Indien ja, hoe wordt deze belasting berekend? Dien je belasting te betalen op de uiteindelijke winst? [winst - verlies] * belasting%
Of dien je op al je winst belasting te betalen zonder je verliezen ervan af te mogen trekken?

In het eerste geval kun je met arbitrair gokken iets over houden na het gokken.
In het tweede geval zou arbitrair gokken niet rendebel zijn.

arbitrair gokken is de verschillende bookmakers vergelijken en op alle uitkomsten geld inzetten als het rendement groter is dan 1.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#2 , 05 nov 2015 21:02

Ik weet niet of er al duidelijkheid over de kwestie is. Als het geld mag kosten, ga eens horen bij Bloom Law (o.a.Michel Maus), die weten wat ze doen en hebben al een paar top pokerspelers vertegenwoordigd.

Wist niet dat er echt geld te verdienen viel met het exploiteren van arbitragemogelijkheden bij online gokken. Weer iets geleerd. Heb iemand gekend die (voor een grote bank) arbitragemogelijkheden exploiteerde bij financiële opties in de minuten voor de vervaldatum wanneer de volatiliteit enorm toeneemt. Een wiskundige van opleiding, enorme bedragen maar hij woonde in NY dus blijkbaar moet er toch iets gewerkt hebben (of hij heeft heel de kluit bezwendeld natuurlijk, 't waren bankiers die hem betaalden....)
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Highfield
Contacteer: Website

#3 , 21 nov 2015 13:43

Hallo,

U geeft aan in uw naam professional gamer te zijn, dat kan al een indicatie zijn dat er sprake is van een zekere beroepsmatige manier van werken.

Het is in feite belangrijk uit te gaan van de omstandigheden van uw feitelijke situatie, dus niet evident om een algemeen advies te geven, niet meer dan enkele richtlijnen zijn mogelijk.

Bekijk even dit artikel https://www.law.kuleuven.be/jura/art/42n3/verduyckt.pdf waar er wordt gesproken over speculatie en inkomsten uit spelen en weddenschappen, u kunt dan eventueel de auteur bereiken voor verdere informatie

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”