Vraag over de mogelijkheden van spreiding belastingvermindering energiebesparende maatregelen en sleutel-op-de-deur firma's.
Wij zijn gestart in december '07, en vorig jaar zijn dus enkel funderingen uitgevoerd, niets dat we kunnen inbrengen.
Maar, bij een sleutel-op-deur project ligt de situatie iets anders, aangezien we telkens een 'algemene betaling' doen, we betalen het totale bedrag van het huis in schijven af, je kan dus bv. niet zeggen dat dit bepaald bedrag toegewezen is aan de ramen, dat bedrag aan de stenen, ...
Als ik lees wat je moet doen voor de belastingvermindering te krijgen zie ik hier toch nog een mogelijkheid om te genieten van de belastingvermindering aanslagjaar 2007:
1) U moet daarvoor op uw belastingaangifte de juiste vakjes invullen. => dit lijkt me vanzelfsprekend
2) U moet de behoorlijk ingevulde attesten van de aannemer over de technische aspecten bij uw aangifte voegen (die moet u dus vragen aan uw aannemer).
=> dit is werk voor de SOD-firma, maar hier hoeft geen datum op te staan !
3) U moet de facturen en het betaalbewijs bij uw aangifte voegen.
En hier zit volgens mij de mogelijkheid om het totale bedrag dat in aanmerking komt voor belastingvermindering te spreiden over 2 jaren, gewoon in 2 delen.
Kan iemand mij hier advies in geven ? De sleutel-op-de-deur firma waar we mee bouwen kan mij hier niet bij helpen, zij dachten dat het niet mogelijk was. (maar hebben waarschijnlijk ook geen zin om dit uit te zoeken, hier zit voor hen geen voordeel in...)
Raf