Dienstencheques

Elthyr
Topic Starter

Dienstencheques

#1 , 26 feb 2015 13:26

Mijn partner en ik maken gebruik van dienstencheques. We vormen ook met een aantal mensen een (buurt)netwerkje voor een drietal personen met een (verstandelijke) beperking.
Zij wonen zelfstandig met begeleiding en hebben elk een uitkering voor personen met een handicap. Door omstandigheden vallen zij een tijdje zonder poetshulp.

Zij kunnen zelf gebruik maken van dienstencheques maar dit systeem schrikt hen af (nieuwe mensen, papieren enzo). Met onze poetshulp komen zij wel overeen, ze kennen deze vrouw, en vertrouwen haar. Ze komen af en toe bij ons langs.

Nu stelden we voor om onze poetshulp (met haar goedvinden) voor een aantal uur bij hen te laten poetsen. We vroegen ons af het mogelijk is om een poetshulp elders dan in de eigen domicilie te laten poetsen? Het dienstencheque bedrijf ziet er geen graten in, maar weet niet meteen of dit ook fiscaal aftrekbaar zou zijn. Heeft iemand hier ervaring in en/of kennis van?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 feb 2015 14:06

Het is verboden om dienstenchequesmedewerkers tewerk te stellen buiten een woning die je zelf betrekt (behalve voor boodschappen of vervoer van mindervaliden). Het dienstenchequesbedrijf weet dit héél zeker.

Ik snap het probleem niet: als ze nu een poetshulp hadden, is dat toch waarschijnlijk ook met dienstencheques? Ik zie niet in welke administratie daar dan zoveel aan zou zijn?

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”