Ik ben echt een leek wat betreft personenbelasingen, maar wou even een mening hierover.
Wij krijgen bijna elk jaar rond de 1100 euro terug van de belastingen. Nu heeft onze boekhouder onze berekening voor inkomens 2013 gemaakt en moeten we rond de 211 euro betalen. Het is nu niet dat dat onoverkomelijk is maar dat is een verschil van 1311 euro bijna op een jaar tijd. Ik sta op de loonbrief van 2013 van mijn man ten laste van hem en ook 1 kindje bij sinds dan. De vorige jaren dus enkel 1 kind ten laste en sinds 2013 2 kinderen en ik ten laste. Kan dit daar mee te maken hebben. Bij het syndicaat hadden ze juist gezegd dat we dan juist meer voordeel moeten halen bij onze personenbelasting en nu blijkt dit omgekeerd.
Wij hadden altijd een andere boekhouder maar nu is dit contract in stilzwijgen verlengd door zijn broer omdat de onze met pensioen is. Wij zijn niet meer tevreden van de service wat betreft vriendelijkheid en zo en vroeg mij dus ook af of hij niet veel moeite gedaan heeft voor onze belastingsbrief.
Hij zegt dat we 8000 euro meer verdiend hebben op dat jaar en 500 euro minder belastingen betaald hebben dat jaar. Mijn man heeft geen loonopslag had of dergelijke en naar ons weten dus ook niet meer verdient dan anders( buiten dat ik dan ten laste bijgekomen ben en nog 1 kind)
Mvg